The Power of Photoshop CS, a personal experience.


Status
Not open for further replies.

raptor84

Senior Member
Dec 6, 2005
4,726
1
38
Singapore
www.furry-photos.com
#2
I know it has rescused bad pictures for me more than once :) Normally is colour dosent work out some channel mixing and b/w conversion does the trick.
 

theRBK

Senior Member
May 16, 2005
2,048
1
0
#3
sorry, but kinda liked the Before better...
 

solarii

New Member
Oct 20, 2005
1,354
0
0
Bt. Timah
#4
theRBK said:
sorry, but kinda liked the Before better...
Same here. 2nd photo's been overcooked. Over saturated and too much contrast.

No offence, but its more like The Destructive Power of Photoshop CS.
:bsmilie:
 

V

vince123123

Guest
#5
Maybe you can try Before + After / 2
 

boen

New Member
Jan 19, 2006
349
0
0
ponggol 21
#6
dun just play ard the contrast n brightness.. use filter as well.. the sea n sky may turn out nicer n natural-er..
 

lsisaxon

Senior Member
Nov 29, 2004
11,941
0
0
#7

germ_boi

New Member
Oct 3, 2003
856
0
0
30
Sedna, Orion Stars
Visit site
#8
erm. in case you guys have not noticed, the distracting slippers in the foreground is removed too, and the background behind the couple's heads has been 'added' in.

but on hindsight, maybe the colours were overpushed a little. not withstanding, i've seen film with even more contrasty colours. so colours is actually a very personal thing, i guess.
 

theRBK

Senior Member
May 16, 2005
2,048
1
0
#9
the slippers removed is ok... but prefer the sunset to overcast sky... also, cause the setting sun is covered, the sunlight reflecting off the sea would not be there...
 

lsisaxon

Senior Member
Nov 29, 2004
11,941
0
0
#11
wildstallion said:
Yup same here, i also prefered the sky in the first one, also too much contrats and saturation, but gd job on removing the flip flops :thumbsup:
I think the picture looks better with the flip flops there. Didn't notice it before...
 

kunjack

New Member
Jan 17, 2006
162
0
0
A particular South-west area
#12
Photoshop CS is definitely great....i agree totally cox it had helped mi improved my photos a lot after processing.....especially when i am using a normal 3.2mp camera now.....Photoshop CS had help mi processed these photos to a better one....

Cheers to Photoshop CS!!!
:cheers:
 

#13
kunjack said:
Photoshop CS is definitely great....i agree totally cox it had helped mi improved my photos a lot after processing.....especially when i am using a normal 3.2mp camera now.....Photoshop CS had help mi processed these photos to a better one....

Cheers to Photoshop CS!!!
:cheers:
if a shot is crappy, how do you make it a great shot in PS?
 

duckforce

New Member
Mar 21, 2006
13
0
0
#14
I think the before looks better.
I think the after picture hurts my eye.
 

ziedrich

New Member
Mar 17, 2004
297
0
0
www.rainmuse.com
#15
+evenstar said:
if a shot is crappy, how do you make it a great shot in PS?
hehe yeah, i feel a photo is something tt comes out of the camera.

processing changes a photo into a digital work.

using ps may make a nice digital work, but it does not affect the photo because it is not a photo anymore (its "virginity" is lost)
 

#16
Just a small observation. When you clone the clouds try to avoid similar patterns repeating themselves. Retouch or distort the clones into a different shapes in order not to give away that the area has been cloned.

Happy Photoshopping!
 

firestone

New Member
Mar 2, 2003
391
0
0
West
www.redmonsoon.com
#17
Just my 2cents..
When too many people says that they like the B4, it may be wise to relook instead of putting it down as personal preferences..:)
 

germ_boi

New Member
Oct 3, 2003
856
0
0
30
Sedna, Orion Stars
Visit site
#18
let's have some fun now alright?

if you ppl are interested, you can copy the original image and try to edit it to what you feel is 'prefection' with whatever program you like.

then post it up here for everyone to discuss!
 

pai

New Member
Nov 24, 2004
1,699
0
0
Lala Land
www.flickr.com
#19
the picture looks better without the slippers.

but overall i prefer the before version. it looks more natural. newer version has too much contrast, especially the clouds - looks unrealistic. maybe have to be more careful with pix with people in them. we can accept dramatic skies and sunsets, but our tolerance for odd skin tones is much lower.

what was that quote? "power is nothing without control"
 

#20
If its your first few tries achieving the "After" photo,
i think you're already getting good at photoshop.

But of cos, to manipulate the photo nicely,
it needs a lot of practice, and pay attention to details.

Way to go. :thumbsup:
 

Status
Not open for further replies.
Top Bottom