Lifetime of camera and lenses


Status
Not open for further replies.

kezane

New Member
Dec 12, 2007
219
0
0
#1
Hi, was wondering is there any lifetime in camera and lenses on how many shots? :think::dunno:
 

ngck12

New Member
Dec 4, 2007
704
0
0
beside jurong point
#2
No if properly used and kept. Or perhaps minor repair needed to keep them going. Like changing of light meter, fixing and cleaning shutter, aperture blades etc.

For DSLRs, they are said to have a shutter life of 50k clicks. After which u can change the shutter again.
 

Last edited:

kezane

New Member
Dec 12, 2007
219
0
0
#3
hmm 50k clicks.. but how do we know if the shutter is failing?
 

Headshotzx

Senior Member
Dec 14, 2007
5,841
0
36
25
Punggol
#5
hmm 50k clicks.. but how do we know if the shutter is failing?
In canon, you'd get an error99 message. There's no way to see if it's starting to fail. It can be perfect for one moment, and failed the next. A failed shutter means you can't shoot at all.
 

Rashkae

Senior Member
Nov 28, 2005
19,105
12
0
#6
Hi, was wondering is there any lifetime in camera and lenses on how many shots? :think::dunno:
As for lenses... Well, some of mine were made in 1986 and still work perfectly.
 

kezane

New Member
Dec 12, 2007
219
0
0
#7
As for lenses... Well, some of mine were made in 1986 and still work perfectly.
woah.. thats 22 years..

i wonder anybody encounter this before.. :bsmilie:
 

kezane

New Member
Dec 12, 2007
219
0
0
#8
anyway thanks alot for answering my question :D
 

Mar 10, 2008
386
0
0
hi
#9
Different cameras are expected to last different numbers of years.D3 lasts 300k cycles(i think) while my d200 is rated to last 100k cycles.
 

Mar 10, 2008
386
0
0
hi
#10
Forgot to add:This figure is not a magic number.The more times you use the burst shooting mode,the shorter your shutter lasts.ie. my d200 shutter can last 100k+/- shots
 

Hsq7575

New Member
Jun 30, 2008
24
0
0
#12
Do we need to do regulate servicing or maintainence for the lens?
How long before do we need to send in our lens of servicing or cleaning etc?
Is there like a standard time/period or use till something starts to fail? :embrass:
 

Last edited:

calebk

Senior Member
Jul 25, 2006
10,594
0
0
Clementi
#13
Do we need to do regulate servicing or maintainence for the lens?
How long before do we need to send in our lens of servicing or cleaning etc?
Is there like a standard time/period or use till something starts to fail? :embrass:
It's not a car...you don't send it for regular servicing. You send it for servicing when something is spoilt.
 

coolsigg

Senior Member
Nov 28, 2005
2,473
0
0
#14
woah.. thats 22 years..

i wonder anybody encounter this before.. :bsmilie:
alot of MF lenses from various brands can last a few decades...if u go to the camera shops at Penisula, it's not uncommon to see MF lenses dating 30-40 yrs...:D

I dun have any personal experience with the AF lenses failing. However, someone had told me that AF lenses' SWM or USM will fail after 5-7 yrs...:dunno:
 

Apr 15, 2008
2,291
0
0
Singapore, east-ish
#15
I dun have any personal experience with the AF lenses failing. However, someone had told me that AF lenses' SWM or USM will fail after 5-7 yrs...:dunno:
yipe! :eek:

haha, guess its kinda expected. I recall my physics tutor telling me a few years back: "The more moving parts a machine has, the faster it'll malfunction/less hardy is it" Applies to a lot of things, really :think:
 

espedine

New Member
Jun 8, 2008
150
0
0
#16
my granddad's Canon FTb still working in my hands only draw back is the spring inside is old already cant shoot accurately at 1s, never serviced once :) oh its 37 years old btw
 

synapseman

Senior Member
May 6, 2003
2,196
0
36
State of Confusion
www.pbase.com
#19
In addition to mechanical components, digital cameras also have more electronic parts in them, and electronics can fail suddenly without warning, like CCD malfunction or burnout. I've got film cameras (both manual and autofocus models) that are more than a decade++ old but still function perfectly, however I will not hold onto any DSLR for more than 2 years.

Good lenses, if cared for properly, can last several years, but probably not as long as the old manual focus lenses because AF lenses have more gears and moving parts.
 

Status
Not open for further replies.
Top Bottom