Cheap PnS camera with manual controls?


Status
Not open for further replies.
Jul 30, 2004
130
0
16
#1
Sorry, kinda lost touch with the market already.

Am currently using a Canon Powershot A95 but looking for a replacement. I really relish being able to adjust both shutter and aperture in certain situations.

Any suggestions for a cheap PnS camera with manual controls? Preferably those that accept AA batteries as well...

The new A series do not come with manual controls any longer :(
 

#3
before my DSLR, i was using a old model Panasonic FZ8.
it comes with manual controls.

Lots of good review about it. I learn alot of my basic from that cam.

not so sure about recent new models though...
 

NeTHaCk

New Member
Dec 8, 2004
786
0
0
30
Tampines
#7
these two models are not selling anymore, best denki still have some stocks as they are gradually phased out :)
still selling :) seriously.. it's a lovely camera! gf owns it and i would recommend it too. besides, its' got 5X zoom with manual control. when you're lazy to carry the dslr around ,this lil angel is the replacement camera :)

get the lz10. the lz8 is older.. though the lz10 is discontinued but itts stills being sold .. just have to look out for it
 

Jul 30, 2004
130
0
16
#8
Wow. But I prefer to get something newer if possible, cos I plan on getting it only in April (gotta wait for my work to start and my salary!)...

Is there anything more current that's around the $200-300 range? My budget is around $300 :)

Also is there any website where I can get a rough gauge of local prices?
 

Last edited:

denniskee

Senior Member
Oct 26, 2003
5,468
2
0
bukit batok
Visit site
#9
Wow. But I prefer to get something newer if possible, cos I plan on getting it only in April (gotta wait for my work to start and my salary!)...

Is there anything more current that's around the $200-300 range? My budget is around $300 :)
have u include in the budget for tripod? external flash also. what about dry box?
 

Jul 30, 2004
130
0
16
#10
have u include in the budget for tripod? external flash also. what about dry box?
I have a tripod already.

I'm not looking for a DSLR btw precisely because I don't want to deal with all those stuff. Just want to be able to take great photos scenery night shots fireworks on my trips overseas :)
 

denniskee

Senior Member
Oct 26, 2003
5,468
2
0
bukit batok
Visit site
#11
er..... dslr or p&s, u need dry box to keep the lens of ur p&s fungus free. else the other way is to use it everyday.
 

Jul 30, 2004
130
0
16
#12
Okay, let's say excluding the dry box, just the camera alone, what would be recommended for a budget of ~$300?
 

davsmiths

Senior Member
Nov 9, 2004
2,340
0
0
AMK
#15
I got a really good cond 2nd hand Canon A590IS at $240.

The only grip is that it sucks up AA batteries and the flash recharging time is long between shots.
Other than that, a very capable cheap manual camera.
 

Jul 30, 2004
130
0
16
#16
no meh?

that's sad..
Yup, the new A2xxx and A1xxx series do not have manual controls any longer. The previous A6xx and A7xx series also had only Av and Tv modes. Which is a very sad thing :(

The C8080 is kinda bulky and quite an old model.

I checked out Alan Photo's website and saw the Fujifilm S1500 for $349. How is that model like?
 

#17
Yup, the new A2xxx and A1xxx series do not have manual controls any longer. The previous A6xx and A7xx series also had only Av and Tv modes. Which is a very sad thing :(

The C8080 is kinda bulky and quite an old model.

I checked out Alan Photo's website and saw the Fujifilm S1500 for $349. How is that model like?
Tha Fujifilm S1500 is a good cam.....but the S2000HD is better
 

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top Bottom