Aloha!Newbie here


Status
Not open for further replies.

wendyang

New Member
Apr 4, 2009
26
0
0
www.stargazewithme.com
#1
Hi everyone,
I am new to Cs...

Oh yea,btw is lx3 good for beginner ?
I am planning to buy one..before buying a Dslr:heart:
 

teebs

Senior Member
Apr 15, 2008
1,358
0
36
43
#2
Hi everyone,
I am new to Cs...

Oh yea,btw is lx3 good for beginner ?
I am planning to buy one..before buying a Dslr:heart:
Depends on what types of pics you are taking...:)

But if you need the zoom, then definately it won't be suitable for you as the zoom equivalent for the LX3 is only from 24mm to 60mm.
 

wendyang

New Member
Apr 4, 2009
26
0
0
www.stargazewithme.com
#3
Depends on what types of pics you are taking...:)

But if you need the zoom, then definately it won't be suitable for you as the zoom equivalent for the LX3 is only from 24mm to 60mm.
Oh ok:D
So Lx3 is suitbale for taking still objects and landscape? haha
Pardon me.
Kind of clueless
 

teebs

Senior Member
Apr 15, 2008
1,358
0
36
43
#4
Oh ok:D
So Lx3 is suitbale for taking still objects and landscape? haha
Pardon me.
Kind of clueless
LX3 is good for landscape and low light photography as it has a 24mm lens and a large aperture of f2.0.

Still objects, to be frank, any digicam can take under the right lighting.

So if you are not going to use the LX3 at the zoo/birdpark and you just want to take landscape pics and pics in the late evening/at night etc without using your flash, then the LX3 could be suitable for you. :)
 

wendyang

New Member
Apr 4, 2009
26
0
0
www.stargazewithme.com
#5
LX3 is good for landscape and low light photography as it has a 24mm lens and a large aperture of f2.0.

Still objects, to be frank, any digicam can take under the right lighting.

So if you are not going to use the LX3 at the zoo/birdpark and you just want to take landscape pics and pics in the late evening/at night etc without using your flash, then the LX3 could be suitable for you. :)
wah...actually i didn't even know about 24mm and f2.o..haha
guess it's time to do some research:)

Thanks for the great infor
 

ziploc

New Member
Jan 17, 2002
4,576
0
0
Snoopyland
#6
Welcome to Clubsnap. Very rare to have members that come from Hawaii. ;)
 

ahbian

Senior Member
May 23, 2006
2,467
0
0
#7
Oh hawaii ah? I thought is from chalet in the eastside...

Compact or DSLR, the only way to take good pictures to keep trying.

Welcome!
 

ziploc

New Member
Jan 17, 2002
4,576
0
0
Snoopyland
#8
Btw, you might also want to take a look at Fuji F200EXR. The LX3 is good if you would like to have more control, while the F200EXR is good in high iso and high dynamic range. :)
 

ziploc

New Member
Jan 17, 2002
4,576
0
0
Snoopyland
#12
Hmm.. budget well suited for student? :think: In that case I would recommend a Nikon D3 then. Cos money won't be an issue, just ask from Dad. ;p

Ok jokes aside, the LX3 would cost around $680, while the F200EXR around $470. Do bear in mind if you go with the F200EXR that it doesn't really give you a lot of control though.

Other model to consider would be the Canon G10. It's heavier and bulkier, but is consider prosumer grade.

How much do you intend to spend?
 

wendyang

New Member
Apr 4, 2009
26
0
0
www.stargazewithme.com
#13
Hmm.. budget well suited for student? :think: In that case I would recommend a Nikon D3 then. Cos money won't be an issue, just ask from Dad. ;p

Ok jokes aside, the LX3 would cost around $680, while the F200EXR around $470. Do bear in mind if you go with the F200EXR that it doesn't really give you a lot of control though.

Other model to consider would be the Canon G10. It's heavier and bulkier, but is consider prosumer grade.

How much do you intend to spend?
Hmm I think <$900.
Haha,I think it's time for me to be independent..hahah.
But then hor,I know nuts about photography...
However I like photography..sounds contradicting...lol
 

teebs

Senior Member
Apr 15, 2008
1,358
0
36
43
#14
Hmm I think <$900.
Haha,I think it's time for me to be independent..hahah.
But then hor,I know nuts about photography...
However I like photography..sounds contradicting...lol
In that case, you can consider getting a new G10 which will cost $700++ or a second hand G9 which would probably be around $500 odd. Or you could get a SX10IS that will give you a zoom range of 28 to 560mm which would be suitable for most shooting situations. :bsmilie:
 

ziploc

New Member
Jan 17, 2002
4,576
0
0
Snoopyland
#15
Hmm I think <$900.
Haha,I think it's time for me to be independent..hahah.
But then hor,I know nuts about photography...
However I like photography..sounds contradicting...lol
Haha no problem. There are a lot of uncle aunty here that are very knowledgeable. That's why you're here for right? To learn more about photography and to share the passion. :)
 

wendyang

New Member
Apr 4, 2009
26
0
0
www.stargazewithme.com
#16
In that case, you can consider getting a new G10 which will cost $700++ or a second hand G9 which would probably be around $500 odd. Or you could get a SX10IS that will give you a zoom range of 28 to 560mm which would be suitable for most shooting situations. :bsmilie:
Yea.Ok.
Hmm considering now...hahaaha...
 

wendyang

New Member
Apr 4, 2009
26
0
0
www.stargazewithme.com
#17
Haha no problem. There are a lot of uncle aunty here that are very knowledgeable. That's why you're here for right? To learn more about photography and to share the passion. :)
Yea.Haha.nonetheless, to know the market price for LX3..HAHHAHAHAHA
Thanks uncle :)
 

luna_sea83

Senior Member
Jul 17, 2005
1,294
0
36
East
#19
LX3 is a very good cam for those who do not really wanna step into the BBB world of dslr :bsmilie:
 

Akatsuki

New Member
Mar 2, 2008
1,275
0
0
31
Serangoon
www.alanang.smugmug.com
#20
for those who don't want the bulk of a DSLR.. LX3 is pretty good.. and it's quite affordable.. the IQ can rival DSLR too ;)

but i would prefer G10 though ;p

enjoy CS :)
 

Status
Not open for further replies.
Top Bottom