Page 4 of 5 FirstFirst ... 2345 LastLast
Results 61 to 80 of 88

Thread: May i have a advise pls...

  1. #61
    Member Fudgecakes's Avatar
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Planet Earth
    Posts
    1,799

    Default

    Quote Originally Posted by digitalpimp
    Don't buy anything. Think about the starving kids in Africa.
    Let's all sell our cams and donate de
    Money to Africa
    There are no bad photographers, only photos that could've been done better
    My Flickr

  2. #62

    Default Re: May i have a advise pls...

    wow. this thread has heralded the birth of a new troll.

  3. #63
    Member Fudgecakes's Avatar
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Planet Earth
    Posts
    1,799

    Default

    Quote Originally Posted by kei1309
    wow. this thread has heralded the birth of a new troll.
    Troll?
    There are no bad photographers, only photos that could've been done better
    My Flickr

  4. #64
    Member chillicutter's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Telok Blangah
    Posts
    727

    Default Re: May i have a advise pls...

    TS, what lens you owning now?

  5. #65
    Member robin-ang's Avatar
    Join Date
    Sep 2011
    Location
    sengkang
    Posts
    354

    Default

    Quote Originally Posted by kei1309
    wow. this thread has heralded the birth of a new troll.
    Troll??

  6. #66
    Deregistered allenleonhart's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3,656
    Blog Entries
    1

    Default Re: May i have a advise pls...

    Quote Originally Posted by robin-ang View Post
    Troll??
    africa got trolls one. u dunno meh? thats why i no sell my camera give to africa.

    now can we get back to topic and stop talking abt african trolls?

    TS very simple. if ur asking, u dun need it. if u need it, u will know it and will not be asking.

    for now, what i sense is that u still do not know what exactly u want, or even need from an upgrade. find that out first. the rest will fall in later.

  7. #67
    Member robin-ang's Avatar
    Join Date
    Sep 2011
    Location
    sengkang
    Posts
    354

    Default

    Quote Originally Posted by chillicutter
    TS, what lens you owning now?
    Hi bro I was using canon 18-55 n 55-250 n canon 50mm 1.4 but now no camera use haha...Dat y faint don noe choose which body still on doing review n hope got 60d or 7d fren Here giving me some advise to...

  8. #68
    Deregistered allenleonhart's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3,656
    Blog Entries
    1

    Default Re: May i have a advise pls...

    Quote Originally Posted by robin-ang View Post
    Hi bro I was using canon 18-55 n 55-250 n canon 50mm 1.4 but now no camera use haha...Dat y faint don noe choose which body still on doing review n hope got 60d or 7d fren Here giving me some advise to...
    i thought u said u have a 400d?

  9. #69
    Member robin-ang's Avatar
    Join Date
    Sep 2011
    Location
    sengkang
    Posts
    354

    Default

    Quote Originally Posted by allenleonhart

    africa got trolls one. u dunno meh? thats why i no sell my camera give to africa.

    now can we get back to topic and stop talking abt african trolls?

    TS very simple. if ur asking, u dun need it. if u need it, u will know it and will not be asking.

    for now, what i sense is that u still do not know what exactly u want, or even need from an upgrade. find that out first. the rest will fall in later.
    Yup bro I really don noe wat should I choose now bcos I was not a photographer just is my hobbies like to take photo of landscape n portrait n some wedding event...

  10. #70
    Member robin-ang's Avatar
    Join Date
    Sep 2011
    Location
    sengkang
    Posts
    354

    Default

    Quote Originally Posted by allenleonhart

    i thought u said u have a 400d?
    Last week I sell d bcos high price then I faster let it go on 500 body only plus I also used it more then a yrs then I think is the time to change a new wan n upgrade it...

  11. #71
    Member Fudgecakes's Avatar
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Planet Earth
    Posts
    1,799

    Default

    Quote Originally Posted by robin-ang

    Yup bro I really don noe wat should I choose now bcos I was not a photographer just is my hobbies like to take photo of landscape n portrait n some wedding event...
    Thn what you have is enough really
    There are no bad photographers, only photos that could've been done better
    My Flickr

  12. #72
    Member chillicutter's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Telok Blangah
    Posts
    727

    Default Re: May i have a advise pls...

    okok.. very simple de.. Since you already sold your 40D, sell away the 18-55 and the 55-250.

    Buy 7D body + 17-50 f.28 Tammy and keep your 50mm f1.4.

    If budget too tight, buy 60D + 17-50 f.2.8 Tammy.

    Case closed.

  13. #73
    Member robin-ang's Avatar
    Join Date
    Sep 2011
    Location
    sengkang
    Posts
    354

    Default

    Quote Originally Posted by chillicutter
    okok.. very simple de.. Since you already sold your 40D, sell away the 18-55 and the 55-250.

    Buy 7D body + 17-50 f.28 Tammy and keep your 50mm f1.4.

    If budget too tight, buy 60D + 17-50 f.2.8 Tammy.

    Case closed.
    Haha same as I think bro...

  14. #74
    Member robin-ang's Avatar
    Join Date
    Sep 2011
    Location
    sengkang
    Posts
    354

    Default

    Quote Originally Posted by Fudgecakes

    Thn what you have is enough really
    Nope I still wan change my 2lens to tamron 17-50 f2.8 n buy a body hehe...

  15. #75
    Member chillicutter's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Telok Blangah
    Posts
    727

    Default Re: May i have a advise pls...

    Quote Originally Posted by robin-ang View Post
    Haha same as I think bro...
    Ok. Now you go take a shower.

    Pack your 18-55 and 55-250 into a bag.

    Go Penisular and sell away the two lenses.

    Walk to Funan, SLR Revo level 4 and make the purchase.

    Planning all swee swee for you liao.

  16. #76

    Default Re: May i have a advise pls...

    1DsMKIII, get it until the 1DX comes out, then change to the latter.

  17. #77
    Senior Member shierwin's Avatar
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    East Coast
    Posts
    3,335

    Default Re: May i have a advise pls...

    Looking through 4 pages of this thread, I make the following observations of TS:

    1. TS have yet to post a properly constructed sentence with correct spelling for the words used.
    2. He is writing "chinese" english.
    3. He is a member since 2003!

  18. #78
    Member robin-ang's Avatar
    Join Date
    Sep 2011
    Location
    sengkang
    Posts
    354

    Default

    Quote Originally Posted by chillicutter

    Ok. Now you go take a shower.

    Pack your 18-55 and 55-250 into a bag.

    Go Penisular and sell away the two lenses.

    Walk to Funan, SLR Revo level 4 and make the purchase.

    Planning all swee swee for you liao.
    Haha thx bro but I will go TK photo bcos it was just 1320 only hehe

  19. #79

  20. #80
    Member robin-ang's Avatar
    Join Date
    Sep 2011
    Location
    sengkang
    Posts
    354

    Default

    Quote Originally Posted by shierwin
    Looking through 4 pages of this thread, I make the following observations of TS:

    1. TS have yet to post a properly constructed sentence with correct spelling for the words used.
    2. He is writing "chinese" english.
    3. He is a member since 2003!
    Hi sorry Mayb English poor...yup I start join CS on 2003 any problem??

Page 4 of 5 FirstFirst ... 2345 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •