Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 21 to 37 of 37

Thread: How to practice panning techniques

  1. #21
    New Member kriegsketten's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Southern Enclave
    Posts
    2,560

    Default Re: How to practice panning techniques

    If fact if you wanna be more NINJA than ninjas, and try twice the fun - try doing it at night preferably where there is a mall in the background... Panning and Light painting at the same time!



    Plus if you wear black + black DSLR/LENS surely as inconspicuous as you wanna be!
    Myflickr | Zoom in for the KILL!

  2. #22

    Default Re: How to practice panning techniques

    WOw that pic is awesome

  3. #23

    Default

    I think for panning shots, try shutter speed of 1/15 or 1/10 secs and use continousAF . U may get nice pictures

  4. #24

    Default Re: How to practice panning techniques


  5. #25

    Default Re: How to practice panning techniques

    Quote Originally Posted by kriegsketten View Post
    If fact if you wanna be more NINJA than ninjas, and try twice the fun - try doing it at night preferably where there is a mall in the background... Panning and Light painting at the same time!



    Plus if you wear black + black DSLR/LENS surely as inconspicuous as you wanna be!
    Shaw Centre

  6. #26
    New Member kriegsketten's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Southern Enclave
    Posts
    2,560

    Default Re: How to practice panning techniques

    Quote Originally Posted by kei1309 View Post
    Shaw Centre
    You must have been hanging around ION a lot these nights...
    Myflickr | Zoom in for the KILL!

  7. #27

    Default Re: How to practice panning techniques

    lol.. Yea lor.. Kei muz have been dancing with those pinoy maids..

    Nice pic there though..
    Alpha
    Want to get back to photography

  8. #28
    New Member kriegsketten's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Southern Enclave
    Posts
    2,560

    Default Re: How to practice panning techniques

    Quote Originally Posted by Prince Photogenic View Post
    lol.. Yea lor.. Kei muz have been dancing with those pinoy maids..

    Nice pic there though..
    Thanks! Yeah, by now he must have a lot of gfs When we get to meet him the next time, we need to frisk him for his black book... {:P
    Myflickr | Zoom in for the KILL!

  9. #29

    Default Re: How to practice panning techniques

    totally innocent! i used to work somewhere in orchard hahaha!

  10. #30
    New Member kriegsketten's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Southern Enclave
    Posts
    2,560

    Default Re: How to practice panning techniques

    Quote Originally Posted by kei1309 View Post
    totally innocent! i used to work somewhere in orchard hahaha!
    You worked the streets of Orchard?! OMG... you've better than I thought!
    Myflickr | Zoom in for the KILL!

  11. #31

    Default Re: How to practice panning techniques

    Quote Originally Posted by Prince Photogenic View Post
    lol.. Yea lor.. Kei muz have been dancing with those pinoy maids..

    Nice pic there though..
    Quote Originally Posted by kriegsketten View Post
    You worked the streets of Orchard?! OMG... you've better than I thought!
    dude you just OT again! HAHAHAHA and NOOOO i didn't LOL

    the best time for practicing night panning... anywhere there will be loads of taxis at night. at 12am... suddenly they'll pop outta nowhere!

  12. #32

    Default Re: How to practice panning techniques

    here's 2 shots just taken today at orchard with my Xperia Arc...

    High ISO from a phone camera and FB don't click well




  13. #33

    Default Re: How to practice panning techniques

    krieg, that was a superb pan! also the fact that it was in low light...

    heres my contribution to help TS visualise what he wants! taken with 1/20, the car wasnt moving very fast though... it was at the bus stop, so this is what you should be getting if you were to do it too...

    naheuy|A7|A77
    naheuy photography

  14. #34
    New Member kriegsketten's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Southern Enclave
    Posts
    2,560

    Default Re: How to practice panning techniques

    Wah, good job guys! Keep it up!

    Kei, it's really hard not to call you hebro... now can you stop proving to the world that you are a fanatical super-duper shooter? Next, you'll be sharing panning shoots taken with your tissue box with a hole in it!
    Myflickr | Zoom in for the KILL!

  15. #35

    Default Re: How to practice panning techniques

    Quote Originally Posted by kriegsketten View Post
    Wah, good job guys! Keep it up!

    Kei, it's really hard not to call you hebro... now can you stop proving to the world that you are a fanatical super-duper shooter? Next, you'll be sharing panning shoots taken with your tissue box with a hole in it!
    Bugger that! not a hebro!

  16. #36

    Default Re: How to practice panning techniques

    Quote Originally Posted by kei1309 View Post
    here's 2 shots just taken today at orchard with my Xperia Arc...

    High ISO from a phone camera and FB don't click well




    nice pic! btw , issit the shutter speed determined the blur in de background? or the moving subject ?

  17. #37
    Moderator
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Somewhere
    Posts
    3,443

    Default Re: How to practice panning techniques

    Both shutter speed and the moving subject speed will determine the blur you have....If the subject movement is slow, and your shutter speed is fast = little blur. If you can pan a longer exposure of a speeding object, I think the blur should be quite spectacular (provided that you can keep the focus throughout the exposure).
    Too many great equipments but too little quality photos. [My Flickr] | [My Blog]

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •