Page 16 of 51 FirstFirst ... 6111415161718212641 ... LastLast
Results 301 to 320 of 1002

Thread: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

  1. #301

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by Sion View Post
    You want to shoot spreehopper?

    Go to Jurong Bird Park.
    Hahaha why specifically JBP?

  2. #302
    Member SurrealDreamWalker's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    The Outer Limits
    Posts
    1,565

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by spree86 View Post
    Hahaha why specifically JBP?
    Coz down there can witness the spreehopper being eaten alive by the fastest bird... LOL
    "There are no mistakes, only lessons. Growth is a process of trials and errors."

  3. #303
    Member leowyien's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Serangoon
    Posts
    859

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Stoning at home -.-
    indie

  4. #304

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by leowyien View Post
    Stoning at home -.-
    You were released by bon bon? Yay! Yien is free at last!

  5. #305
    Member iguanavon's Avatar
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Shimonoseki
    Posts
    520

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by brapodam View Post
    You were released by bon bon? Yay! Yien is free at last!
    Sunday, so same off day like maids LOL

  6. #306

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Hmm...

    Should I upgrade to a D90? There's one going off in B&S for $830, if I can sell my D5000 for around $700 and upgrade my body, I can use AF-D lenses in the future...

  7. #307
    Senior Member bonrya's Avatar
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    In a mobile cage
    Posts
    2,633

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by brapodam View Post
    Hmm...

    Should I upgrade to a D90? There's one going off in B&S for $830, if I can sell my D5000 for around $700 and upgrade my body, I can use AF-D lenses in the future...
    there's a d40 going for $250.. if you buy that you'll have two bodies.
    My Flickr
    ~Neko baka

  8. #308
    Senior Member bonrya's Avatar
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    In a mobile cage
    Posts
    2,633

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    today's sunset was kinda nice..
    My Flickr
    ~Neko baka

  9. #309

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by brapodam View Post
    Hmm...

    Should I upgrade to a D90? There's one going off in B&S for $830, if I can sell my D5000 for around $700 and upgrade my body, I can use AF-D lenses in the future...
    Hmm i feel its not much of an upgrade leh, also not very often you will use AF lenses, so far i only use 2, 50mm f1.8 and my dad's old 28-80 film lens.

  10. #310
    Deregistered allenleonhart's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3,656
    Blog Entries
    1

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by bonrya View Post
    today's sunset was kinda nice..
    too bad u locked up yien so he didnt see

  11. #311

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by bonrya View Post
    there's a d40 going for $250.. if you buy that you'll have two bodies.
    That's not an upgrade, unfortunately...
    Quote Originally Posted by spree86 View Post
    Hmm i feel its not much of an upgrade leh, also not very often you will use AF lenses, so far i only use 2, 50mm f1.8 and my dad's old 28-80 film lens.
    I want to get a Tokina 11-16 in the future, and probably a few more AF-D lenses. I'm also getting a little frustrated about the grip of my D5000, no flash high speed sync for outdoor fill flash which makes it terrible for outdoor events, and I feel like playing around with wireless flash also.
    Last edited by brapodam; 6th March 2011 at 08:06 PM.

  12. #312

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by brapodam View Post
    That's not an upgrade, unfortunately...


    I want to get a Tokina 11-16 in the future, and probably a few more AF-D lenses. I'm also getting a little frustrated about the grip of my D5000, no flash high speed sync for outdoor fill flash, and I feel like playing around with wireless flash also.
    D5000 doesn't support wireless flash? hmm seems like you have quite a few reasons to change haha but you won't get the flexible viewfinder with the D90

    edit: LCD i mean
    Last edited by spree86; 6th March 2011 at 08:09 PM.

  13. #313

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by spree86 View Post
    D5000 doesn't support wireless flash? hmm seems like you have quite a few reasons to change haha but you won't get the flexible viewfinder with the D90
    I do use the articulating screen at times, but I don't think I'll miss it much. AF is too slow in live view anyway, and even if you use it to frame your shots without a tripod, by the time the mirror flips down and up again, your framing is gone. I'll just lie on the ground if I need to. And wireless flash is not the main issue, it's high speed sync.

    Really ridiculous stuff Nikon does with their entry level bodies buyers. There is no:
    -AF motor
    -Flash commander
    -Flash high speed sync
    -Battery grip support
    -Front dial
    -ISO button (seriously, WTF??!!)
    -Custom white balance (or at least I still can't figure out how to set custom WB)
    -High resolution screen
    Last edited by brapodam; 6th March 2011 at 08:17 PM.

  14. #314

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by brapodam View Post
    I do use the articulating screen at times, but I don't think I'll miss it much. AF is too slow in live view anyway, and even if you use it to frame your shots without a tripod, by the time the mirror flips down and up again, your framing is gone. I'll just lie on the ground if I need to. And wireless flash is not the main issue, it's high speed sync.
    hmm thats quite important and i have nvr used live view and i think i will rarely use it even after my upgrade. If D90 is what you need the upgrading might not be such a bad idea

  15. #315
    Member SurrealDreamWalker's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    The Outer Limits
    Posts
    1,565

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by brapodam View Post
    Hmm...

    Should I upgrade to a D90? There's one going off in B&S for $830, if I can sell my D5000 for around $700 and upgrade my body, I can use AF-D lenses in the future...
    Yes, you should!
    "There are no mistakes, only lessons. Growth is a process of trials and errors."

  16. #316
    Senior Member bonrya's Avatar
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    In a mobile cage
    Posts
    2,633

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    any canon fanboys here?
    My Flickr
    ~Neko baka

  17. #317
    Deregistered allenleonhart's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3,656
    Blog Entries
    1

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by brapodam View Post
    I do use the articulating screen at times, but I don't think I'll miss it much. AF is too slow in live view anyway, and even if you use it to frame your shots without a tripod, by the time the mirror flips down and up again, your framing is gone. I'll just lie on the ground if I need to. And wireless flash is not the main issue, it's high speed sync.

    Really ridiculous stuff Nikon does with their entry level bodies buyers. There is no:
    -AF motor
    -Flash commander
    -Flash high speed sync
    -Battery grip support
    -Front dial
    -ISO button (seriously, WTF??!!)
    -Custom white balance (or at least I still can't figure out how to set custom WB)
    -High resolution screen
    canon also no flash commander...

  18. #318

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by brapodam View Post
    I do use the articulating screen at times, but I don't think I'll miss it much. AF is too slow in live view anyway, and even if you use it to frame your shots without a tripod, by the time the mirror flips down and up again, your framing is gone. I'll just lie on the ground if I need to. And wireless flash is not the main issue, it's high speed sync.

    Really ridiculous stuff Nikon does with their entry level bodies buyers. There is no:
    -AF motor
    -Flash commander
    -Flash high speed sync
    -Battery grip support
    -Front dial
    -ISO button (seriously, WTF??!!)
    -Custom white balance (or at least I still can't figure out how to set custom WB)
    -High resolution screen
    I think a few models doesn't support bracketing as well right?

  19. #319
    Deregistered allenleonhart's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3,656
    Blog Entries
    1

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by bonrya View Post
    any canon fanboys here?
    not exactly fan. i'm using it lar

  20. #320
    Senior Member Sion's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    新天地
    Posts
    4,768

    Default Re: The Random Thread- SEASON 6!! (where is yien?)

    Quote Originally Posted by spree86 View Post
    Hahaha why specifically JBP?
    Please go to JBP in the dark as spreehopper is only active at night when the birds are sleeping.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •