Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 30

Thread: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

  1. #1

    Default My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    yesterday,i mount my flash on a lightstand with a brolly. i hold it down
    with 2 bottles full of water inside my bag.
    i didnt know there could be such a strong wind that could fall off my lights.
    i thought it was okay at 1st, but when i look at the hotshoe of the flash,
    the plastic that mount on the lightstand was broken!

    Any way to get it fix or should i just dump it away? i couldnt afford
    such canon speedlites ..

  2. #2

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    why not get another yn560, i am sure there are people selling it as low as 80 for a used one >_>

    im actually more happy in its performance as compared to canon speedlites except 580ii haha
    facebook | Kiwira

  3. #3
    Member willdoang's Avatar
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    east, near dakota MRT
    Posts
    1,552

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    use it as a wireless slave?? or just glue back the plactic piece together with a superglue or something

    Quote Originally Posted by Kiwira View Post
    why not get another yn560, i am sure there are people selling it as low as 80 for a used one >_>

    im actually more happy in its performance as compared to canon speedlites except 580ii haha
    agreed, though i won't use it as my main flash on events though
    Last edited by willdoang; 6th January 2011 at 07:53 AM.
    i buy i sell i use, repeat, such are the vicious endless cycle of GAS

  4. #4

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    Quote Originally Posted by Kiwira View Post
    why not get another yn560, i am sure there are people selling it as low as 80 for a used one >_>

    im actually more happy in its performance as compared to canon speedlites except 580ii haha
    HAHAHA! yeah! i also love the performance! its super good,besides,its features are easy to use. but i cant mount them anymore on my camera.



    Quote Originally Posted by willdoang View Post
    use it as a wireless slave?? or just glue back the plactic piece together with a superglue or something



    agreed, though i won't use it as my main flash on events though

    I had YN560 and YN460II. i use the one YN460II as slave. bad luck strikes! wind came very hard! hahaha. i tried glueing it back.but guess what? i think the YN560 is very heavy and the glue isnt strong enough. lol. do you think
    the hotshoe base of the canon 580EX could simply be replaced with my YN560?
    they look similar just that the canon 580EX has more pins at the bottom. Suggstions?

  5. #5
    Senior Member ZerocoolAstra's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    rainy Singapore
    Posts
    9,522

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    Quote Originally Posted by ley35 View Post
    HAHAHA! yeah! i also love the performance! its super good,besides,its features are easy to use. but i cant mount them anymore on my camera.





    I had YN560 and YN460II. i use the one YN460II as slave. bad luck strikes! wind came very hard! hahaha. i tried glueing it back.but guess what? i think the YN560 is very heavy and the glue isnt strong enough. lol. do you think
    the hotshoe base of the canon 580EX could simply be replaced with my YN560?
    they look similar just that the canon 580EX has more pins at the bottom. Suggstions?
    Got photo of the damaged area?
    If it's the threaded plastic ring, might be possible to replace...
    How's your DIY skills?
    Exploring! :)

  6. #6

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    Quote Originally Posted by ZerocoolAstra View Post
    Got photo of the damaged area?
    If it's the threaded plastic ring, might be possible to replace...
    How's your DIY skills?
    you know the part where we slot in to the hotshoe? thats the part that is broken.
    the ring that tightens the flashgun is alright. my DIY skills are bad! hahaha.
    i was confident at first to glue,when few minutes later while shooting, the flashgun
    became slunted...and more slunted, and before it drops, i took it off! hahaha.
    any way to solve this? i didnt want to waste buying a new one just because of that small plastic broke.

  7. #7
    Senior Member fatigue's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Blk138 Bedok North Ave3
    Posts
    2,924

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    There are some guys with defective (can not fire) Yongnou flash.
    Just buy these kind of flash and replace the hot shoe.
    Easy to DIY, no soldering needed, just remove the 4 screws then unplug/plug the connector
    9815-1974
    FB: Hilos Camera Repair

  8. #8

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    Quote Originally Posted by fatigue View Post
    There are some guys with defective (can not fire) Yongnou flash.
    Just buy these kind of flash and replace the hot shoe.
    Easy to DIY, no soldering needed, just remove the 4 screws then unplug/plug the connector
    Really? that sounds cool. but im scared to DIY myself. ahaha! afraid that after i did it,my flash is the one cannt be triggered. LOL!! but where can i find those faulty ones? ima noob.

  9. #9
    Senior Member ZerocoolAstra's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    rainy Singapore
    Posts
    9,522

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    Quote Originally Posted by ley35 View Post
    Really? that sounds cool. but im scared to DIY myself. ahaha! afraid that after i did it,my flash is the one cannt be triggered. LOL!! but where can i find those faulty ones? ima noob.
    if you're afraid to do it yourself, you can approach the kind gentleman who you replied to
    But of course you need to compensate him
    Frankly-speaking, it's not a terribly-expensive flash, so it's worth it to try out your DIY skills.
    Maybe place a WTB post for a faulty Yongnuo flash.
    Or email Yongnuo if they sell components.
    Or look around Sungei Road...


    ok out of ideas liao.
    Exploring! :)

  10. #10
    Senior Member fatigue's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Blk138 Bedok North Ave3
    Posts
    2,924

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    Quote Originally Posted by ZerocoolAstra View Post
    if you're afraid to do it yourself, you can approach the kind gentleman who you replied to
    But of course you need to compensate him
    Frankly-speaking, it's not a terribly-expensive flash, so it's worth it to try out your DIY skills.
    Maybe place a WTB post for a faulty Yongnuo flash.
    Or email Yongnuo if they sell components.
    Or look around Sungei Road...


    ok out of ideas liao.



    Replacing the hot shoe is straight forward. I'm sure anybody can do it.
    If you want me to fix it for you, I might even buy what's left with the defective unit.
    All you have to worry is where to get the defective unit
    9815-1974
    FB: Hilos Camera Repair

  11. #11

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    Quote Originally Posted by fatigue View Post


    Replacing the hot shoe is straight forward. I'm sure anybody can do it.
    If you want me to fix it for you, I might even buy what's left with the defective unit.
    All you have to worry is where to get the defective unit
    Quote Originally Posted by ZerocoolAstra View Post
    if you're afraid to do it yourself, you can approach the kind gentleman who you replied to
    But of course you need to compensate him
    Frankly-speaking, it's not a terribly-expensive flash, so it's worth it to try out your DIY skills.
    Maybe place a WTB post for a faulty Yongnuo flash.
    Or email Yongnuo if they sell components.
    Or look around Sungei Road...


    ok out of ideas liao.


    Thanks for the idea. maybe i could try out myself to open this four screws,and if i needed help,i ask from you guys? hahaha.
    usually people who has faulty yongnuo has a warranty. i dont think they will sell it here. ooohhhh dear YN560...pity u had a broken foot. hahaha

  12. #12

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    i had the same problem too :P

    the plastic hotshoe is broken, and the ring is slanted. however the metal part is still intact, thus when i put into wireless trigger, it still able to fire

    so what i did was just to tape the flash into the trigger using gaffer tape :P

    i can't put it into the camera though, but since the flash is for strobist purpose, and it will stay in the trigger, i decide to tape it together.

    at least it still works now

  13. #13

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    Quote Originally Posted by acman View Post
    i had the same problem too :P

    the plastic hotshoe is broken, and the ring is slanted. however the metal part is still intact, thus when i put into wireless trigger, it still able to fire

    so what i did was just to tape the flash into the trigger using gaffer tape :P

    i can't put it into the camera though, but since the flash is for strobist purpose, and it will stay in the trigger, i decide to tape it together.

    at least it still works now

    HAHAHA! great idea there! i ude it for strobe too. but wouldnt be your receiver be sticky afterwards? haha. well, thanks for sharing you technique! hahaha

  14. #14

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    Quote Originally Posted by ley35 View Post
    HAHAHA! great idea there! i ude it for strobe too. but wouldnt be your receiver be sticky afterwards? haha. well, thanks for sharing you technique! hahaha
    i'm using the cheap PT-04 receiver, so it doesn't matter

  15. #15

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    I'm assuming you used the "elephant" brand super glue? Might want to try removing that (sandpaper and what-not)and redoing the glue job with epoxy cement. Much stronger.

    Downside is that you might glue the hotshoe mount to the wiring inside and the next time something breaks, it might be that much harder to repair.

  16. #16

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    Quote Originally Posted by acman View Post
    i'm using the cheap PT-04 receiver, so it doesn't matter
    HAHAHA! same !! im using that too! hahaha. so i should just gafftape it?

    Quote Originally Posted by deadsea View Post
    I'm assuming you used the "elephant" brand super glue? Might want to try removing that (sandpaper and what-not)and redoing the glue job with epoxy cement. Much stronger.

    Downside is that you might glue the hotshoe mount to the wiring inside and the next time something breaks, it might be that much harder to repair.
    yeah. its with the 'elephant' glue. lols. epoxy cement? really? ouh ya. what if the glue hits on the inside wiring pin? this is a tough one...

  17. #17

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    The epoxy resin shouldn't harm the electronics. The issue is that if it sticks to the wiring, it'll be very hard to remove in the future for repairs if it breaks again. The material is non conductive, no worries about short-circuits caused by the epoxy.

    And in-case you're not sure what it is.

    http://cgi.ebay.com/Araldite-AB-Epox...33365254022251

  18. #18

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    Quote Originally Posted by deadsea View Post
    The epoxy resin shouldn't harm the electronics. The issue is that if it sticks to the wiring, it'll be very hard to remove in the future for repairs if it breaks again. The material is non conductive, no worries about short-circuits caused by the epoxy.

    And in-case you're not sure what it is.

    http://cgi.ebay.com/Araldite-AB-Epox...33365254022251

    Thanks for sharing! but do you think its strong enough to hold? cause YN560 is very heavy, 350g. because im using it as strobe, i usually mount it on a light stand, the height is there,and furthermore i tilt my flashgun downwards. afraid it might somehow SNAP.LOLS! anw, worth the try isnt it? rather than me getting a new one.

  19. #19
    Senior Member ZerocoolAstra's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    rainy Singapore
    Posts
    9,522

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    Quote Originally Posted by ley35 View Post
    Thanks for sharing! but do you think its strong enough to hold? cause YN560 is very heavy, 350g. because im using it as strobe, i usually mount it on a light stand, the height is there,and furthermore i tilt my flashgun downwards. afraid it might somehow SNAP.LOLS! anw, worth the try isnt it? rather than me getting a new one.
    you'll need sufficient contact area to get the strength in the epoxy bond. That's something to consider.

    I like bro fatigue's idea (in another thread) of employing construction techniques, by reinforcing the plastic with metal (eg. from paper clips, etc) by using heat and pushing the metal in... kinda like reinforced concrete with metal re-bars...
    Exploring! :)

  20. #20

    Default Re: My only flash YN560 hotshoe plastic broke

    Quote Originally Posted by ZerocoolAstra View Post
    you'll need sufficient contact area to get the strength in the epoxy bond. That's something to consider.

    I like bro fatigue's idea (in another thread) of employing construction techniques, by reinforcing the plastic with metal (eg. from paper clips, etc) by using heat and pushing the metal in... kinda like reinforced concrete with metal re-bars...
    can i see the threat please? kinda cool and its better than plastic! but think again, if its metal, once it fall, it may broke MORE things? hahaha.

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •