Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 40 of 77

Thread: very random physics qn

  1. #21
    Member
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Singapore, Bedok
    Posts
    1,129

    Default Re: very random physics qn

    One advise.. or tips..

    If you wanna understand the physics, you got to polish up your maths (not saying ur maths no gd ar.. just saying muz polish until shiny shiny.. don't misunderstand )

    That's what I realise after going thru the engineering course..

    Study all the physic concepts but doing all the maths....


    Quote Originally Posted by allenleonhart View Post

    cause i'm doing physics olympiad competition. needa prep up on this

  2. #22
    Deregistered allenleonhart's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3,656
    Blog Entries
    1

    Default Re: very random physics qn

    Quote Originally Posted by Limsgp View Post
    One advise.. or tips..

    If you wanna understand the physics, you got to polish up your maths (not saying ur maths no gd ar.. just saying muz polish until shiny shiny.. don't misunderstand )

    That's what I realise after going thru the engineering course..

    Study all the physic concepts but doing all the maths....
    sadly this one i gotta agree

    well. its back to mugging dydx all day long liao.

    on the other hand, physicists like to do stuff that mathematicians always frown on cause if we dun we find ourselves unable to solve anything

  3. #23
    Deregistered allenleonhart's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3,656
    Blog Entries
    1

    Default Re: very random physics qn

    Quote Originally Posted by Limsgp View Post
    That is like S paper stuff.. normal A level (H2?) shouldn't have it lah..
    yea. last time was A and S. now its h2 and h3 (:

    this will fall as uni first year/h3. nowadays their h3 is really hiong one. relativity is part of it. sat in for the lesson. totally blurred outta it

  4. #24
    Member leowyien's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Serangoon
    Posts
    859

    Default Re: very random physics qn

    WOah, tht's wad jc ppl learn o.O
    indie

  5. #25
    Member koplady11's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    East forever and ever
    Posts
    166

    Default Re: very random physics qn

    Quote Originally Posted by wildcat View Post
    I just realize I can't teach basic Physics anymore for tuition
    My idea of "basic" Physics is Pure Physics at O levels. Haha. Thats the max I would teach for tuition. My max I'd teach Maths is H1. Cmi la my maths. After uni, gone liao, although I did maths in uni.
    Canon EOS 500D | Tamron 17-50mm f2.8 non vc
    and the Kop sings, "You'll never walk alone"

  6. #26
    Senior Member ovaltinemilo's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Sin jia Po lah
    Posts
    2,820

    Default Re: very random physics qn

    Quote Originally Posted by koplady11 View Post
    My idea of "basic" Physics is Pure Physics at O levels. Haha. Thats the max I would teach for tuition. My max I'd teach Maths is H1. Cmi la my maths. After uni, gone liao, although I did maths in uni.
    That is so normal...actually I can still remember how to do differentiation on 3 dimension.... but if you really want me to do, pls give me a few days to read up again.
    ...:::..::.Nikon.::.:::..
    RGB Metering & Focusing.

  7. #27
    Deregistered allenleonhart's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3,656
    Blog Entries
    1

    Default Re: very random physics qn

    Quote Originally Posted by ovaltinemilo View Post
    That is so normal...actually I can still remember how to do differentiation on 3 dimension.... but if you really want me to do, pls give me a few days to read up again.
    oh no pls dun =.= i dun even know how to add vectors in 3d then dunno wad cross 3d vectors stuff. totally lost

  8. #28
    Member koplady11's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    East forever and ever
    Posts
    166

    Default Re: very random physics qn

    Lol... Cs geeks united here. :bsmile:
    Canon EOS 500D | Tamron 17-50mm f2.8 non vc
    and the Kop sings, "You'll never walk alone"

  9. #29
    Member
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Singapore, Bedok
    Posts
    1,129

    Default Re: very random physics qn

    xmm like geeks or not?

  10. #30
    Deregistered allenleonhart's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3,656
    Blog Entries
    1

    Default Re: very random physics qn

    lets start a new social group. CS geeks club. next time got any gl physics qn i just post here for help ok?

  11. #31
    Member koplady11's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    East forever and ever
    Posts
    166

    Default Re: very random physics qn

    I not physics geek. I more maths geek. Which straight-minded woman go and choose to study Applied Maths in NUS?
    .
    .
    .
    .
    .

    Me. =_=

    Guess what? I'm actually a statistical officer la. One level below a statistician. Zzzzz.
    Canon EOS 500D | Tamron 17-50mm f2.8 non vc
    and the Kop sings, "You'll never walk alone"

  12. #32
    Deregistered allenleonhart's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3,656
    Blog Entries
    1

    Default Re: very random physics qn

    Quote Originally Posted by koplady11 View Post
    I not physics geek. I more maths geek. Which straight-minded woman go and choose to study Applied Maths in NUS?
    .
    .
    .
    .
    .

    Me. =_=

    Guess what? I'm actually a statistical officer la. One level below a statistician. Zzzzz.
    good math is the most pure subject. and physics is applied math anyways

    i wanna go nus and study theoretical physics. string theory looks quite cool

  13. #33
    Member koplady11's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    East forever and ever
    Posts
    166

    Default Re: very random physics qn

    Dunno what string theory. I only can remember coding theory now. And ODEs. Ok, more like modelling via ODEs. But that's it. Maths was too dry then. So I lost interest. Lol!!
    Canon EOS 500D | Tamron 17-50mm f2.8 non vc
    and the Kop sings, "You'll never walk alone"

  14. #34
    Member Foxshade's Avatar
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    In cat's stomach
    Posts
    849

    Default Re: very random physics qn

    Quote Originally Posted by chikubang View Post
    You cannot just bring dt over to f. Differentiation is not like fraction.

    f= d(mv)/dt

    In this case, u apply product rule.

    f= m (dv/dt) + v (dm/dt)

    1) By keeping mass of the car constant with varying velocities => m(dv/dt)

    2) By keeping the velocity of the car constant with varying mass => v(dm/dt)

    For 1), in 1 second, m(dv/dt) = (100)((100-10)/1) = 9000kgm/s^2

    For 2), in 1 second, v(dm/dt) = (100)((10-100)/1) = -9000kgm/s^2
    Congrats... you just remind me of my old flame. Physics..... It's been like decades.
    A true photograph need not be explained, nor can it be contained in words.
    ~Ansel Adams

  15. #35
    Deregistered allenleonhart's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3,656
    Blog Entries
    1

    Default Re: very random physics qn

    Quote Originally Posted by koplady11 View Post
    Dunno what string theory. I only can remember coding theory now. And ODEs. Ok, more like modelling via ODEs. But that's it. Maths was too dry then. So I lost interest. Lol!!
    LOL string theory is not maths lar!
    its a theory tat attempts to reconcil quantum mechanics with einstein's relativity and i wanna do that research. its cool
    and here are some problems which i hope to have a hand in when i get older
    http://en.wikipedia.org/wiki/Unsolve...ems_in_physics
    Last edited by allenleonhart; 23rd June 2010 at 07:01 PM.

  16. #36
    Deregistered allenleonhart's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3,656
    Blog Entries
    1

    Default Re: very random physics qn

    Quote Originally Posted by Foxshade View Post
    Congrats... you just remind me of my old flame. Physics..... It's been like decades.
    good! seems like physics is quite an attractive lovable topic

  17. #37

    Default Re: very random physics qn

    Quote Originally Posted by allenleonhart View Post

    cause i'm doing physics olympiad competition. needa prep up on this
    let me tell you, you can prepare and prepare, in the end the jokers who have been reading university physics for fun when they are bored at home after finishing their homework will own you.

    "physics is better than porn" - that's what someone told me before.

  18. #38
    Deregistered allenleonhart's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3,656
    Blog Entries
    1

    Default Re: very random physics qn

    Quote Originally Posted by night86mare View Post
    let me tell you, you can prepare and prepare, in the end the jokers who have been reading university physics for fun when they are bored at home after finishing their homework will own you.

    "physics is better than porn" - that's what someone told me before.
    LOL hehe i'm the kind that says physics is better than porn in my sch at least

    and i'm not surprised lar. physics olympiad is just applied math. i just wanna study more abt something i love. win or lose i dun really care

  19. #39
    Member
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Singapore, Bedok
    Posts
    1,129

    Default Re: very random physics qn

    Quote Originally Posted by koplady11 View Post
    I not physics geek. I more maths geek. Which straight-minded woman go and choose to study Applied Maths in NUS?
    Me. =_=

    Guess what? I'm actually a statistical officer la. One level below a statistician.
    koplady=xmm?

    wow.. your vital stats muz be good then.. 2nd only to a statistician..

    Quote Originally Posted by night86mare View Post

    "physics is better than porn" - that's what someone told me before.
    Finally.. the cat speaks.....

  20. #40

    Default Re: very random physics qn

    Quote Originally Posted by allenleonhart View Post
    LOL hehe i'm the kind that says physics is better than porn in my sch at least
    eee geek lol. any arts students here?

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •