Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 25

Thread: What brands of rechargable works for you and where to get?

  1. #1

    Default What brands of rechargable works for you and where to get?

    Hi,

    I am planning to buy 2 sets of rechargable batt for my sigma 500DG flash. Anyone out there been using the GP 2200 rechargable batts? They are kinda expensive ($90 i think for 4 batt + charger..)

    Anybody tried other brands of rechargable batt?

  2. #2

    Default

    Go to www.eastgear.com

    See what they have.

  3. #3

    Default

    Thanks bro
    at the rate u reply my posts... u can be my sensei liao

  4. #4

    Default

    Quote Originally Posted by hptay
    Thanks bro
    at the rate u reply my posts... u can be my sensei liao
    Nope.. there are better ones out there,,,..

    Just have some free time on hand that all

  5. #5

    Default

    been meddlin with the sigma flash.. yesterday heart nearly dropped when i put in a set of sony batt n took 15 sec to recharge... almost died ah.. den started thinking about makin the batt pack.. but wife says she aint gonna lugg that thing around .. so now lookin for rechargables...

    just found out that fresh ikea batts takes about 2sec to charge the flash.. yippies!
    Last edited by hptay; 5th February 2004 at 09:23 AM. Reason: typo

  6. #6

    Default

    Quote Originally Posted by hptay
    been meddlin with the sigma flash.. yesterday heart nearly dropped when i put in a set of sony batt n took 15 sec to recharge... almost died ah.. den started thinking about makin the batt pack.. but wife says she aint gonna lugg that thing around .. so now lookin for rechargables...

    just found out that fresh ikea batts takes about 2sec to charge the flash.. yippies!
    oh.. did I tell you that the Sanyo 2100 took less then that??
    Anyway, if you are free, make a trip down to Eastgear, I'm sure they have all the batteries you ever need....

  7. #7

    Default

    oh u evil person you... tempt me so!!!!!! Prob buy the sanyo ones...
    gonna drop by cuz gotta collect tix also.. mention CS got discount anot? hehehehehehe :P Which charger are you using ah?

    btw, which CS member is the tua tao of eastgear?

  8. #8

    Default

    Quote Originally Posted by hptay
    oh u evil person you... tempt me so!!!!!! Prob buy the sanyo ones...
    gonna drop by cuz gotta collect tix also.. mention CS got discount anot? hehehehehehe :P Which charger are you using ah?

    btw, which CS member is the tua tao of eastgear?
    Well you go in ther eand shout .."I want to speak to the Tua Tao"
    see which one response lor..

    Yeah say you recomand by mi... wondering if they will throw you out or not!

    Anyway, no need discount.. price very good liao...

  9. #9

    Default

    if tomolo dun have posting from me... den u know i must have kena thrown out and broke something lar...

    thanks for the tip. will head there to check it out.. gota get omnibounce and other stuff today (after the @$#$*&#$! contractors come fix my aircon..) ... not to mention collect the zoo outing tix

  10. #10

    Default

    Quote Originally Posted by hptay
    if tomolo dun have posting from me... den u know i must have kena thrown out and broke something lar...

    thanks for the tip. will head there to check it out.. gota get omnibounce and other stuff today (after the @$#$*&#$! contractors come fix my aircon..) ... not to mention collect the zoo outing tix
    go go go
    hehhee

  11. #11
    Deregistered
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Singapore
    Posts
    6,601

    Default

    bottom line: dont just get one set of batteries (one set being 4 AAs, pretty standard). get at least two sets, along with a charger if you haven't got one smart charger. personally, i'll suggest a maha mhc401fs + 8 sanyo batteries. pricing wise - you'd still have to check out with eastgear.

    at a point of time, this was what i had:



    now i only have five sets - 1 set with my sister's friend, another two with my brother in law... having 8 sets is a good thing, especially when you're doing diving and you don't want to miss the opportunity to shoot photos when you're already down there...

  12. #12

    Default

    Egah! Thats a whole lots of batteries ^_^~

    very convinced that sanyo is THE choice... haha.

    Thanks sehsuan for that awe-inspiriing pic

  13. #13
    Deregistered
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Singapore
    Posts
    6,601

    Default

    get at least two sets, so in case when you need to change to a "fresher" set of batteries, you still have something to change to when you still need the flash to be used.

  14. #14

    Default

    Quote Originally Posted by hptay
    Egah! Thats a whole lots of batteries ^_^~

    very convinced that sanyo is THE choice... haha.

    Thanks sehsuan for that awe-inspiriing pic
    Actually there is not need for you to get so many sets.

    1st of all, do you know your shooting style? If youo those Machine Gunner and just wack and wack then it advised to get a set or two more. If you more of the sniper tye, a set is well good enough. Anyway, a good will be 2 sets. And you can still use it for other things.. ie :mini-fan.

  15. #15

    Default

    GP has given me good service so far. I'm recently using the Sanyo 2300's I picked up at South Asia computer (Funan). I've had bad experiences with Sony and wouldn't buy them again. They were OK for 3-4 months and after that they started losing charge quite fast. Even my 2-yr old GP's would hold charge for much longer.

  16. #16

    Default

    Quote Originally Posted by hptay
    Hi,

    I am planning to buy 2 sets of rechargable batt for my sigma 500DG flash. Anyone out there been using the GP 2200 rechargable batts? They are kinda expensive ($90 i think for 4 batt + charger..)

    Anybody tried other brands of rechargable batt?
    I am using the Sanyo 2300 with my Sigma 500DG flash. Not too bad, I got the Maha Charger + 4 x 2000 Maha Batteries (comes with Charger) and 8 x Sanyo Batteries for about $70, I think, but definitely less then $90.

    Oh, I got it from East Gear too .

  17. #17

    Default

    Actually, I was planning to get about 2-3 sets of batteries. Its more for event photography. Suppose to have one this saturday. Its a DnD and i suppose I would be using lots of flash.

    Will probably be getting 2 sets first and backup with those ikea batt

    Blurblock, Which of the maha charger are you using? Is it the C401FS Cool Charger or or C204F smart charger?

  18. #18

    Default

    FYI, generally rechargables charge up flashes faster than alkalines (those extra seconds count). So have 2 fully-charged sets for your event.

    Not to mention being more environmentally friendly and wallet-friendly.

  19. #19

    Default

    latest...

    eastgear Maha charger outta stock..sigh~

  20. #20

    Default

    Quote Originally Posted by hptay
    latest...

    eastgear Maha charger outta stock..sigh~

    Hi, do you know how much are 4X2100 Sanyo batt and 4X2300 Sanyo batt now? Thank you.

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •