Page 17 of 27 FirstFirst ... 712151617181922 ... LastLast
Results 321 to 340 of 539

Thread: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

  1. #321
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    Northen part of Sing a pore
    Posts
    2,153

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    Quote Originally Posted by PartOfLife View Post
    How? how?
    take a photo of a particular spot and ask "students" to think of ten possible poses for that particular spot.

    for example a chair..... chair on the head, arm trapped in the chair, tripping over a chair..... hahaha.... up to one's imagination.

  2. #322

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    whoaa. then like that can open 'jimmy's modeling school!'

    innovative idea.

    how was sat's shoot?

  3. #323
    Member
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Woodlands, Singapore, Singapor
    Posts
    902

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    Quote Originally Posted by NMSS_2 View Post
    take a photo of a particular spot and ask "students" to think of ten possible poses for that particular spot.

    for example a chair..... chair on the head, arm trapped in the chair, tripping over a chair..... hahaha.... up to one's imagination.
    Ah, see that before in some text . . . good practise.

  4. #324
    Member
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Woodlands, Singapore, Singapor
    Posts
    902

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    Quote Originally Posted by pfurr View Post
    whoaa. then like that can open 'jimmy's modeling school!'

    innovative idea.

    how was sat's shoot?
    The shoot was Great

  5. #325
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    Northen part of Sing a pore
    Posts
    2,153

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    Yes... it was great and i have made a new year resolution after shooting the night scene..... to change camera !

  6. #326
    Member
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Woodlands, Singapore, Singapor
    Posts
    902

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    Quote Originally Posted by NMSS_2 View Post
    Yes... it was great and i have made a new year resolution after shooting the night scene..... to change camera !
    /CHEErs . . . Change to what what... tell us ...

  7. #327
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    Northen part of Sing a pore
    Posts
    2,153

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    Quote Originally Posted by PartOfLife View Post
    /CHEErs . . . Change to what what... tell us ...
    nothing on the horizon yet! haha.

  8. #328
    Member
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Woodlands, Singapore, Singapor
    Posts
    902

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    Quote Originally Posted by NMSS_2 View Post
    nothing on the horizon yet! haha.
    Call me when ya free - discussion for this weekend's programme

  9. #329
    Member
    Join Date
    Mar 2004
    Location
    Sembawang
    Posts
    592

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    think my cam/50mm cmi liao....sian

  10. #330
    Member
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Woodlands, Singapore, Singapor
    Posts
    902

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    Quote Originally Posted by dxsibo View Post
    think my cam/50mm cmi liao....sian
    What happened sia?

  11. #331
    Member
    Join Date
    Mar 2004
    Location
    Sembawang
    Posts
    592

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    seems to have focusing problem....focus on eye/face end up oof

  12. #332

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    using ai focus maybe? then hand move then changed focus? cos i seem to have this same problem too.
    either that i'm abit eye problem.

  13. #333
    Member
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Woodlands, Singapore, Singapor
    Posts
    902

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    "EYE-prob" LOL - OLD already ah

  14. #334

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    yeah loh! i'm so old alr.

    randall still 16 right!

  15. #335
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    Northen part of Sing a pore
    Posts
    2,153

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    same here! my af during the night always got some problem.

  16. #336

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    how like that?
    tmr we all have an outing and mass buy 5d mk2 la want?

  17. #337
    Member
    Join Date
    Mar 2004
    Location
    Sembawang
    Posts
    592

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    hmm...my cam is old till i think only got 1 type of focus mode =| ahrrr~ need to upgrade!!

    cos wadever i shoot don't seems to have such problem till i try portraiture shoot.....really a challange

  18. #338
    Member
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Woodlands, Singapore, Singapor
    Posts
    902

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    Quote Originally Posted by pfurr View Post
    how like that?
    tmr we all have an outing and mass buy 5d mk2 la want?
    ONZ!!! - Let's DO-IT!

  19. #339

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    haha! you damn happy right.

    omg anw did you see the mk2 video this guy uploaded in the canon subforum? also made me drool.

    see la! you infected me w bbb.

    haha, but then again, i think if i ever get a single digit its going to be when i'm three digits old. hurhur.

  20. #340

    Default Re: "Northern Gunners" - Hop on the Ship

    Quote Originally Posted by dxsibo View Post
    hmm...my cam is old till i think only got 1 type of focus mode =| ahrrr~ need to upgrade!!

    cos wadever i shoot don't seems to have such problem till i try portraiture shoot.....really a challange
    what cam are you using?

Page 17 of 27 FirstFirst ... 712151617181922 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •