Results 1 to 15 of 15

Thread: how much for a photo?

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    my heart in san francisco
    Posts
    2,233

    Red face how much for a photo?

    Hi,

    Someone saw a photo i took and wished to buy it from me.
    It is a competition piece and i got a prize for it.
    How much should i price it?

    How about other pieces that were not submitted for the competition? How much can i sell each piece?

    sorry...this is my first time being offered a deal.

    pls enlighten me.

    thanks.

  2. #2

    Default Re: how much for a photo?

    Quote Originally Posted by swimcraze View Post
    Hi,

    Someone saw a photo i took and wished to buy it from me.
    It is a competition piece and i got a prize for it.
    How much should i price it?

    How about other pieces that were not submitted for the competition? How much can i sell each piece?

    sorry...this is my first time being offered a deal.

    pls enlighten me.

    thanks.
    Yeah. I also want to know.

  3. #3
    Senior Member Sion's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    新天地
    Posts
    4,768

    Default Re: how much for a photo?

    There is no set price for a photo. It depends how desperate the buyer wants it or how desperate you want to sell it.

    See:

    http://forums.clubsnap.org/showthrea...highlight=sion

  4. #4
    Senior Member Kit's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Upper Bukit Timah
    Posts
    11,651

    Default Re: how much for a photo?

    It depends largely on what is the photo being used for. Personal collection, commercial usage, period of usage etc. Also taking into consideration whether if you retain the rights or surrender it. All that being said, it also bring you down to how much you think you want to charge and how much he is willing to pay.

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    my heart in san francisco
    Posts
    2,233

    Wink Re: how much for a photo?

    i am retaining the rights. the photo is for personal collection only. he wants it at 4R size. how much should i charge? it is a competition piece.

    please advise.

    thanks.

  6. #6

    Default Re: how much for a photo?

    need to check if the competition which ur photo won the prize retains any rights over the images?

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    my heart in san francisco
    Posts
    2,233

    Default Re: how much for a photo?

    nope, i maintain the rights....

  8. #8
    Account Suspended
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    I love my cup & coaster!
    Posts
    754

    Default Re: how much for a photo?

    Quote Originally Posted by swimcraze View Post
    nope, i maintain the rights....
    Nic, why not just charge $150?

    Just make the person sign an agreement that the picture is not to be used for any other purposes apart from just view/keepsake.

  9. #9
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    my heart in san francisco
    Posts
    2,233

    Default Re: how much for a photo?

    i dunno...initially he quoted $100 for 12R
    but now he wants 4R....i said $30???? hahahahhaa


    but still open to negotiation....pls help

    $150 for 4R??? is that too much?

  10. #10
    Account Suspended
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    I love my cup & coaster!
    Posts
    754

    Default Re: how much for a photo?

    Oh.. he wanted a print ? Then just charge him $50 for it lor. Since you still retaining the rights, just give him a print, nothing much to really think about.

    $50 - $0.30 (4R) - $1.90 (bus fare) = $48.80.

    You give me and lavenderlilz a treat @ hawker centre, still got $ for taxi home

  11. #11

    Default Re: how much for a photo?

    Quote Originally Posted by swimcraze View Post
    i dunno...initially he quoted $100 for 12R
    but now he wants 4R....i said $30???? hahahahhaa


    but still open to negotiation....pls help

    $150 for 4R??? is that too much?
    If you quoted $100 for 12R, 4R shuld be about $70-$80. Price diff is the cost of printing. You must also include your own cost, equipment depreciation, your time and effort, your creativity etc etc.

    I would never sell any pictures for price of the printing, nothing less than $50.
    deadpoet
    my portfolio

  12. #12
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    Singapore
    Posts
    3,717

    Default Re: how much for a photo?

    I think before you sell... You better check if you 'still" own the rights since you mentioned it has won some competition prize. Some competition kinda 'relinquish' your rights if u win their prize...

  13. #13
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    Singapore
    Posts
    3,717

    Default Re: how much for a photo?

    Quote Originally Posted by swimcraze View Post
    i dunno...initially he quoted $100 for 12R
    but now he wants 4R....i said $30???? hahahahhaa


    but still open to negotiation....pls help

    $150 for 4R??? is that too much?
    Just a caution though... he may use the 4R, go drum scan and print 12 R and save the 90 dollars... it's doable :P

  14. #14
    Senior Member Kit's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Upper Bukit Timah
    Posts
    11,651

    Default Re: how much for a photo?

    I actually charge a flat rate irregardless of the print size if they don't ask for too many prints. My clients usually pay more than enough for a print or 2 to be thrown in for free.

  15. #15
    Moderator chngpe01's Avatar
    Join Date
    Oct 2002
    Location
    Singapore, Singapore, Singapor
    Posts
    9,863
    Blog Entries
    7

    Default Re: how much for a photo?

    Quote Originally Posted by swimcraze View Post
    i dunno...initially he quoted $100 for 12R
    but now he wants 4R....i said $30???? hahahahhaa


    but still open to negotiation....pls help

    $150 for 4R??? is that too much?
    Actually 4R or 12 R there is no difference in the pricing.

    What you are selling here (in this instance) is your works. Is your works worth $30 or $150. If it is worth $150 then charge him $150 and tell him that it is $150 whether it is 1x12 R or 1x4R.

    Remember you are not a photo-processing company where the size of the prints matter. You are a photographer selling your services or works, in this instance it is your effort in creating the images not the prints.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •