Results 1 to 11 of 11

Thread: Cranes of the Sunset

  1. #1
    Member
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Yishun ~!
    Posts
    52

    Default Cranes of the Sunset



    ehh a sunset i took on a boat on the way to xiamen. comments pls?

  2. #2
    Member
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Hong Kong, Pokfulam
    Posts
    1,157

    Default Re: Cranes of the Sunset

    too dark imo. could have included more sky instead of water.
    Canon 300D, 30D, 5D. 17-40 f4 L, 24-105 f4 L, 70-200 f2.8 L IS

  3. #3
    Member
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Yishun ~!
    Posts
    52

    Default Re: Cranes of the Sunset

    so should i try cropping?

  4. #4
    Member
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Hong Kong, Pokfulam
    Posts
    1,157

    Default Re: Cranes of the Sunset

    cropping is one possibility. but next time when you shoot, try to remember that excessive blacks won't do much good, so compose appropriately so u won't have to crop.

    image looks slightly soft, it can use some sharpening.
    Canon 300D, 30D, 5D. 17-40 f4 L, 24-105 f4 L, 70-200 f2.8 L IS

  5. #5
    Member
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Yishun ~!
    Posts
    52

    Default Re: Cranes of the Sunset

    hmmm k thx..

  6. #6
    Member
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Singapore
    Posts
    289

    Default Re: Cranes of the Sunset

    Hmm..it would be a nice photo if you crop and rotate it horizontally..I feel the water is draining away..But my friend, it is really nice photo..just crop to lessen object and rotate it will do..Hmm..nice colour and exposure....
    Last edited by standingup; 31st December 2006 at 10:17 PM.

  7. #7
    Member
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Yishun ~!
    Posts
    52

    Default Re: Cranes of the Sunset

    hahaa k thanks~

  8. #8
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    東京 Tokyo
    Posts
    10,193

    Default Re: Cranes of the Sunset

    nice light.

    pity the cranes are pointing left and the landform heading right. the composition is split in 2 opposite directions and going out of the frame, viewer's eyes can't rest within the frame.

  9. #9
    Member
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Yishun ~!
    Posts
    52

    Default Re: Cranes of the Sunset

    wow, never thought of it that way. well i could try mirroring the image later?

  10. #10
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Melbourne, Australia
    Posts
    3,350

    Default Re: Cranes of the Sunset

    Since others were speaking of composition here, perhaps if you get a chance to do something similar in the future, attempt a vertical/ portrait orientation, with emphasis on the sky. But you should still leave a bit of the water surface or the horizon as a base.

  11. #11
    Member
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Yishun ~!
    Posts
    52

    Default Re: Cranes of the Sunset

    umm yea i had one which i shot in potrait


    umm too much water again?

    ohh btw, great photos in ur deviantart, love the Hope one.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •