Results 1 to 10 of 10

Thread: 1st Nite Shot

  1. #1

    Default 1st Nite Shot

    Please feedback to me so tat i can improve.

    Shld i sharpen the images before posting on the web?

    1.

    2.

    3.

    4.

    5.

  2. #2

    Default Re: 1st Nite Shot

    Any Comment?

  3. #3

    Default Re: 1st Nite Shot

    Too many shots
    I like #2 but it has no main subject, intresting stage & elements

  4. #4

    Default Re: 1st Nite Shot

    Quote Originally Posted by drama View Post
    Too many shots
    I like #2 but it has no main subject, intresting stage & elements
    thanks. most of my photo came out blur dun know if it is my tripod not stable.

  5. #5

    Default Re: 1st Nite Shot

    read the guidelines.

  6. #6
    Member
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Senkang
    Posts
    122

    Default Re: 1st Nite Shot

    Quote Originally Posted by bcad84 View Post
    thanks. most of my photo came out blur dun know if it is my tripod not stable.
    were you using remote or a cable release??

    watch out your horizon on No.4.!

    BTW, you subject misleads dude!! '1st Nite' Shot!

    Good Job!

    Cheerz
    Get

  7. #7

    Default Re: 1st Nite Shot

    Quote Originally Posted by Chris Lim View Post
    read the guidelines.
    Oh. Ok I will take note of it. I guess my topic is misleading and too many pic. Will be more careful.

  8. #8

    Default Re: 1st Nite Shot

    Quote Originally Posted by GetMeEazy View Post
    were you using remote or a cable release??

    watch out your horizon on No.4.!

    BTW, you subject misleads dude!! '1st Nite' Shot!

    Good Job!

    Cheerz
    Get
    Jus using tripod, no cable or remote.

    yup i think my no4 my tripod is not straight. And yup this my first nite shot and thanks.

  9. #9
    Member
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Singapore
    Posts
    990

    Default Re: 1st Nite Shot

    Hmm...the only reason why the tripod is shaking is due to wind.

    1. Tripod's legs not firmly stabilised on the ground (due to uneven ground?)
    2. Point of attachment (dunno wat it is called) of cam to tripod not secured...hence shaky
    3. Tripod too light for camera

    So when wind blows, the whole setup may wobble slightly. If not, keep your hands away from the camera (if you have been holding on to it all the time)

    My suggestion: if possible, set the tripod lower to lower centre of gravity and make it more stable. You can also check whether you tripod is stable, if not invest in a good one for great nite photography.

    Cheers!

  10. #10

    Default Re: 1st Nite Shot

    Another alternative if you don't mind. Get a "S" shape hook from the $1 shop to hang your camera bag somewhere at the bottom of the centre shaft of your tripod. This adds weight and stability. I've been doing this for my NDP shots of fireworks from Sheares bridge (if u know how shakey it can be when a bus runs past) and it works miracles.

    Good luck

    Nick

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •