Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 27

Thread: The Truth About Canadians

  1. #1

    Default The Truth About Canadians

    It is said that the Canadians are one of the luckiest people in the world.

    They had the choice of having American Technology, British Culture and French Cuisine.

    Instead they chose American Culture, British Cuisine and French Technology.

    Enjoy

  2. #2
    Senior Member glennyong's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Singapore
    Posts
    5,587

    Default Re: The Truth About Canadians

    not only that...

    IMHO, they have one of the best environments around for retiring or even migration...

    and i dunno coz i havent been there, but i have friends there telling me how good is it there and etc etc...

    sigh....

    One thing good about canada. Freedom of Speech !! (we cant do that there...)

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    東京 Tokyo
    Posts
    10,193

    Default Re: The Truth About Canadians

    i wonder what canadians think of singaporeans

  4. #4

    Default Re: The Truth About Canadians

    and their pizza?

  5. #5

    Default Re: The Truth About Canadians

    stop makin funn of the canadians eyyyy...What's so funny ahbaout themmm eyy?
    if my camera is there at the right moment, click, all I have to do is accept it.
    -edouard boubat

  6. #6

    Default Re: The Truth About Canadians

    And they're cute! Well.. At least the ONLY one I personally know is damn cute!

  7. #7
    Senior Member G-man's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    My House
    Posts
    2,219

    Default Re: The Truth About Canadians

    Quote Originally Posted by Patryk
    stop makin funn of the canadians eyyyy...What's so funny ahbaout themmm eyy?
    It's ABOOT, not ahbaout.

  8. #8
    Senior Member glennyong's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Singapore
    Posts
    5,587

    Default Re: The Truth About Canadians

    Quote Originally Posted by eikin
    i wonder what canadians think of singaporeans
    my friend think that singaporeans are robots.... work in concrete jungle and still no complains or what so ever....

    and he likes to correct me on the word prawns..

    me: eh..dun waste the prawns la... now seafood here is expensive... that char koey teow is $3 ok !!

    friend: prawns ?? i dun see any prawns.. but i do see shrimps....

    me: shrimps ?? where got..... (points to the prawns)
    me: Nehhh.. this one is prawn la......

    friend: nooo. this is a shrimp dude.. look its sooo freaking small !!!

    the conversation lasted for 5mins..

  9. #9

    Default Re: The Truth About Canadians

    reminds me of the time i was in canada for overseas NS training. night time sneaked out with my army friends to get something to eat then realised nothing to eat, no 7-11 no nothing, only got one crappy 24-7 cafe which doesn't seemed to like asians very much lol. then see some people shouting and screaming at one another outside a bar. interesting.
    a700 | dynax7
    sigma12-24/minolta28-135/sony70-300g/sig400/lensbaby2.0

  10. #10

    Default Re: The Truth About Canadians

    Hi guys.. I am Canadian!! Well, kind of....moved there four years ago and now I am currently in Singapore doing an Intership......

    Yeah.. Canada is such a nice place to live... as glennyong said.. is good for retiring...but sometimes can be boring...most places closes at 9pm... so not much night life...For me, I rather live in a city like Singapore or Hong Kong...

    haha I will have to disagree with the initial post.. as Canadians dont choose french techonology as they don't import french cars such as peugeot, which sucks ><".....

    Cheers
    Last edited by tdubs; 16th July 2006 at 01:45 AM.

  11. #11

    Default Re: The Truth About Canadians

    Quote Originally Posted by glennyong
    not only that...

    IMHO, they have one of the best environments around for retiring or even migration...

    and i dunno coz i havent been there, but i have friends there telling me how good is it there and etc etc...

    sigh....

    One thing good about canada. Freedom of Speech !! (we cant do that there...)
    ermm... freedom of speech?? Singaporeans don't have it here???

  12. #12

    Default Re: The Truth About Canadians

    It's just a joke

  13. #13
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Punggol 21
    Posts
    967

    Default Re: The Truth About Canadians

    Heard the winter there is no joke...
    I lup SG, but SG don't love me...

  14. #14
    Senior Member glennyong's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Singapore
    Posts
    5,587

    Default Re: The Truth About Canadians

    Quote Originally Posted by tdubs
    ermm... freedom of speech?? Singaporeans don't have it here???
    try critisizing the gov here openly.....

    u cant state open peaceful protest, u cant do this. u cant say that. now even they wanna close down blogs and podcast which contains things against the gov.

    freedom of speech here ? no way...

    not gg to say too much. if not they will take me away and put me behind in a room with no windows...

  15. #15
    Senior Member glennyong's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Singapore
    Posts
    5,587

    Default Re: The Truth About Canadians

    Quote Originally Posted by tdubs
    Hi guys.. I am Canadian!! Well, kind of....moved there four years ago and now I am currently in Singapore doing an Intership......

    Yeah.. Canada is such a nice place to live... as glennyong said.. is good for retiring...but sometimes can be boring...most places closes at 9pm... so not much night life...For me, I rather live in a city like Singapore or Hong Kong...

    haha I will have to disagree with the initial post.. as Canadians dont choose french techonology as they don't import french cars such as peugeot, which sucks ><".....

    Cheers
    sounds good enuff for a person like me.. no need to move around after 7. finish work. go home and sleep. hahahah.... ..

  16. #16
    DouglasFir
    Guests

    Default Re: The Truth About Canadians

    I love Canadians...



    ... and their big flappy mouths!

  17. #17
    Senior Member jOhO's Avatar
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    Singapore
    Posts
    6,485

    Default Re: The Truth About Canadians

    Quote Originally Posted by Klose
    It's just a joke


    my sentiments exactly..

    all i can say is.. "welcome to singapore"....

  18. #18
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    eastern past
    Posts
    108

    Default Re: The Truth About Canadians

    i often called my best friend a slowpoke, by far the most patience guy i met. he is my hubby
    爱是要时间慢慢培养的。。

  19. #19
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    eastern past
    Posts
    108

    Default Re: The Truth About Canadians

    Quote Originally Posted by glennyong
    my friend think that singaporeans are robots.... work in concrete jungle and still no complains or what so ever....

    and he likes to correct me on the word prawns..

    me: eh..dun waste the prawns la... now seafood here is expensive... that char koey teow is $3 ok !!

    friend: prawns ?? i dun see any prawns.. but i do see shrimps....

    me: shrimps ?? where got..... (points to the prawns)
    me: Nehhh.. this one is prawn la......

    friend: nooo. this is a shrimp dude.. look its sooo freaking small !!!

    the conversation lasted for 5mins..
    yeah he called prawns shrimps too. heng he never said 'heh bi' and he keeps correcting me stuffs like dont say maize corn as it's like saying 'corn corn' , and then he pronounces 'flour' as 'flower'. anyway Canadians are known for being patience and corny. and i mean really corny
    爱是要时间慢慢培养的。。

  20. #20
    Senior Member Sion's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    新天地
    Posts
    4,768

    Default Re: The Truth About Canadians

    Quote Originally Posted by furrycake
    yeah he called prawns shrimps too. heng he never said 'heh bi' and he keeps correcting me stuffs like dont say maize corn as it's like saying 'corn corn' , and then he pronounces 'flour' as 'flower'. anyway Canadians are known for being patience and corny. and i mean really corny
    I think Canadians also like their cakes to be furry. At least the ones in Singapore do.
    Last edited by Sion; 17th July 2006 at 01:37 PM.

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •