Results 1 to 19 of 19

Thread: volunteer at spca.

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    The Land of the Teddy Bear
    Posts
    1,454

    Default volunteer at spca.

    i'm wondering if they're any volunteers with spca here. besides raptor84 the pro animal photographer. i'm considering to sign up and be a volunteer with them. anyone interested to sign up too?
    I Love You :)

  2. #2
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Planet Eropagnis
    Posts
    2,944

    Default Re: volunteer at spca.

    Always thought about it, but den busy with my studies now. After I completed my studies den got more time for other stuff.... volunteering & diving... until I decided its time that I shld take my PPL...
    "Wonders of the Human Mind. Unfathomable to the highest degree."

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    The Land of the Teddy Bear
    Posts
    1,454

    Default Re: volunteer at spca.

    i'm already planning to sign up. just emailed them about details about timeslots and stuff. hope my ITE studies schedule can fit in and everything.
    I Love You :)

  4. #4

    Default Re: volunteer at spca.

    Good for you, bro!
    The Art of Flying - Aviation Art Prints for sale
    http://TheArtofFlying.wordpress.com/

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    The Land of the Teddy Bear
    Posts
    1,454

    Default Re: volunteer at spca.

    Another one of my pro idols commenting! yeah. but still no one wanna join with me. haha i'm sorta waiting for raptor84's comments. if not, shall go join alone and make animal lovers there.
    I Love You :)

  6. #6

    Default Re: volunteer at spca.

    Quote Originally Posted by Koelsch
    Another one of my pro idols commenting! yeah. but still no one wanna join with me. haha i'm sorta waiting for raptor84's comments. if not, shall go join alone and make animal lovers there.
    you mean meet dun you?? ha ha.. i wanna join too.. but that place very far from me... i mean from my place...

  7. #7

    Default Re: volunteer at spca.

    Quote Originally Posted by Koelsch
    Another one of my pro idols commenting! yeah. but still no one wanna join with me. haha i'm sorta waiting for raptor84's comments. if not, shall go join alone and make animal lovers there.
    Me idol?!?

    I'm actually thinking of volunteering my photography there also... help Raptor out a bit...
    The Art of Flying - Aviation Art Prints for sale
    http://TheArtofFlying.wordpress.com/

  8. #8

    Default Re: volunteer at spca.

    Quote Originally Posted by Koelsch
    Another one of my pro idols commenting! yeah. but still no one wanna join with me. haha i'm sorta waiting for raptor84's comments. if not, shall go join alone and make animal lovers there.
    Aiyoo like that make me very pai seh leh :O next time no excuse for bad shots Most of thier merchandice photos are taken by Wee Kim though. Thats the real pro...

    Quote Originally Posted by philliptan
    Me idol?!?

    I'm actually thinking of volunteering my photography there also... help Raptor out a bit...
    wah steal rice bowl j/k they will appreciate the help.

    For those that are intrested in volunteering go to http://www.spca.org.sg/volunteer/volunteer_form.asp to download and fill up the form. You will need to mail/fax it over to them. After that they will contact you to arrange a date for your 'orientation' usually on a saturday. After that you are free to choose in what way you want to help out.

    I mainly do dog walking (now less time cause of school) and that is onyl on weekdays from 0830 till about 1030. There are plenty of position what can be filled and many time slots aviable for those jobs. Just head on to http://www.spca.org.sg/volunteer/type_volunteer.asp to see what you might like to do or you can always drop them an email for further clarifications.
    Furry Photos - Photography for the Modern Pet

  9. #9
    Member
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    http://esmondng.com
    Posts
    305

    Default Re: volunteer at spca.

    i wanna volunteer too. but most timings i see on webbie is like weekdays....
    any volunteer work for their roadshows or sales on weekends i dun mind.
    can join together also if on weekends....PM me?
    Be Kind to Animals hor.
    Last edited by esmondng; 6th March 2006 at 06:37 PM.

  10. #10

    Default Re: volunteer at spca.

    Quote Originally Posted by esmondng
    i wanna volunteer too. but most timings i see on webbie is like weekdays....
    any volunteer work for their roadshows or sales on weekends i dun mind.
    can join together also if on weekends....PM me?
    Be Kind to Animals hor.
    You can volunteer to be sales assiatants and they will notify you of upcoming booths that might need manning.....
    Furry Photos - Photography for the Modern Pet

  11. #11
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    The Land of the Teddy Bear
    Posts
    1,454

    Default Re: volunteer at spca.

    animal photography idol! err i already called my cousin to print the form out for me already. and i emailed them regarding timeslots questions. i'm free most of the time except saturdays due to my "semi professional gaming" trainings. haha i already did all my necessary research on volunteering and just got a reply from the zoo volunteer organistion thing. i can't volunteer in the zoo cause i'm underaged .

    Starting a list of interested parties who might wanna join SPCA as volunteers/who are already volunteers.

    1) Koelsch
    2) raptor84 (IDOL!!!)
    3)
    4)
    5)
    6)
    7)
    8)
    9)
    10)
    11)
    12)
    ....
    I Love You :)

  12. #12

    Default Re: volunteer at spca.

    you post idol i scared laio
    Furry Photos - Photography for the Modern Pet

  13. #13
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    The Land of the Teddy Bear
    Posts
    1,454

    Default Re: volunteer at spca.

    o_o scared what?! lol. nevermind next time if i ever have the chance to meet you there, lend me your camera and play okie?

    upup!
    I Love You :)

  14. #14
    Member
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    http://esmondng.com
    Posts
    305

    Default Re: volunteer at spca.

    animal photography idol! err i already called my cousin to print the form out for me already. and i emailed them regarding timeslots questions. i'm free most of the time except saturdays due to my "semi professional gaming" trainings. haha i already did all my necessary research on volunteering and just got a reply from the zoo volunteer organistion thing. i can't volunteer in the zoo cause i'm underaged .

    Starting a list of interested parties who might wanna join SPCA as volunteers/who are already volunteers.

    1) Koelsch
    2) raptor84 (IDOL!!!)
    3) esmondng (Koelsch, rec ur PM will call u soonz )
    4)
    5)
    6)
    7)
    8)
    9)
    10)
    11)
    12)
    Last edited by esmondng; 7th March 2006 at 03:13 AM.

  15. #15

    Default Re: volunteer at spca.

    There are also some volunteer positions during the weekend, like volunteer reception, pound duty and shoppping centre sales. There are also one off events like SPCA fund run, animal shows during weekends that requires lots of volunteers.

    Why not just send in your form, go for their volunteer breifing and see what are the stuff that you can chip in and do.

  16. #16
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    The Land of the Teddy Bear
    Posts
    1,454

    Default Re: volunteer at spca.

    Yeah i know but i still don't have the form yet. i don't have a printer at home. haha.

    esmondng : just contact me whenever you need =)
    I Love You :)

  17. #17

    Default Re: volunteer at spca.

    Uppz for more animal loveers
    Furry Photos - Photography for the Modern Pet

  18. #18
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    The Land of the Teddy Bear
    Posts
    1,454

    Default Re: volunteer at spca.

    wow pro up for my thread =). whahahaha i've still not received the form from my cousin though she promised me to pass it to me today =(
    I Love You :)

  19. #19
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    The Land of the Teddy Bear
    Posts
    1,454

    Default Re: volunteer at spca.

    upup!
    I Love You :)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •