Results 1 to 14 of 14

Thread: just to make sure...

  1. #1

    Default just to make sure...

    hey i went to CP earlier e guy told me buy tripod at least need 100 over dollars....said if too light will fall over...ended up buying SLIK 330DX.....he said its the minimum...he neva lie right??haha ...btw he was a guy called christopher....supposed to have 30 over tripods....60 over lenses.....wondering if any1 knows him

  2. #2
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Bukit Panjang
    Posts
    2,940

    Default Re: just to make sure...

    Yeah, Christopher is a nice guy!

    In a way, what he said is true ... Of course there are tripods below $100. But a decent tripod is over $100

    Slik 330DX is a good solid tripod, don't worry ... Enjoy urself!

  3. #3

    Default Re: just to make sure...

    yea...he seemed pro... ...u know him?

  4. #4
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Bukit Panjang
    Posts
    2,940

    Default Re: just to make sure...

    I know them, but I don't think they know my name I think many of us CSers know them ...

    Christopher & Steven, they are the senior sales there, very helpful ... And of course, there is Auntie Dolly too. These are nice pple in the tripod section of CP

  5. #5

    Default Re: just to make sure...

    ....oooh...ic ic...btw any of u CSers recommend any small but GOOD( enuf for d50) tripods??..like some minipod or sth like that

  6. #6
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Clementi
    Posts
    2,504

    Default Re: just to make sure...

    small and good = slik sprint pro.

    and yes 330dx is an excellent value for money tripod. i use mine wiht a 486rc2 head. very good combination IMO.

  7. #7

    Default Re: just to make sure...

    anw "lie" seems abit harsh ... sorry to those that knows him....
    btw any of u seen his pics b4??he zai or not?

  8. #8

    Default Re: just to make sure...

    another thing he warned silk sprint pro too flimsy...may cause cam to fall

  9. #9

    Default Re: just to make sure...

    Quote Originally Posted by seanlim
    anw "lie" seems abit harsh ... sorry to those that knows him....
    btw any of u seen his pics b4??he zai or not?
    christopher has a part-time PhD in photography, and he teaches studio photography at SAFRA. if my memory does not fail me, his pics are AT LEAST decent.

  10. #10
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Catchment Area
    Posts
    2,441

    Default Re: just to make sure...

    Christopher looks very pro indeed. Just look at the way he dresses, the hairstyle and the pair of glasses he wears.... Looks like a true, real, genuine, authentic expert in Photography. I listen to his specialist advice.
    I love big car, big house, big lenses, but small apertures.

  11. #11

    Default Re: just to make sure...

    ...3 PHDs-cum-war-phtographer......zaizai

  12. #12

    Default Re: just to make sure...

    I'm using the same tripod too. Don't worry..its stable enough.

    Chris is actually quite pro..gives very good advises and conducts photoshoots every now and then and he still loves to use film. Respect.

    Cheers.

  13. #13
    Deregistered
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Planet Nikon
    Posts
    21,905

    Default Re: just to make sure...

    Quote Originally Posted by seanlim
    yea...he seemed pro... ...u know him?
    You should see Christopher's prints/shots, he knows his stuff.

  14. #14

    Default Re: just to make sure...

    where?

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •