Page 10 of 97 FirstFirst ... 58910111215203560 ... LastLast
Results 181 to 200 of 1928

Thread: Selamat Datang ke KlubSNAP (Looking for all Malaysian and Indonesian speaking!!!!)

  1. #181
    Member
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Sembawang, Singapore
    Posts
    80

    Default

    Quote Originally Posted by ibs
    ok dah jumpa. terimah kasih.
    sama sama.

  2. #182

    Default

    abg2 kat sini ada lobang untuk holga atau lc-a tak???

  3. #183

    Default

    Quote Originally Posted by Navyblue
    Ya belajar lah di sini, aku pun sedang belajar melayu.
    mau belajar ka? ok, lesson # 1

    Plug and play - Cucuk dan main
    Joystick - Batang gembira

  4. #184

    Default

    Quote Originally Posted by bumortic
    abg2 kat sini ada lobang untuk holga atau lc-a tak???
    holga tak penah main. tapi penah nampak kat peninsula. di kedai lampu fotographi depan TCW.

  5. #185

    Default

    Quote Originally Posted by ibs
    mau belajar ka? ok, lesson # 1

    Plug and play - Cucuk dan main
    Joystick - Batang gembira
    hahaha macam siak!...

  6. #186

    Default

    Quote Originally Posted by ibs
    holga tak penah main. tapi penah nampak kat peninsula. di kedai lampu fotographi depan TCW.
    yeah ruby.. tapi dorang jual lc-a mahal arh.. $330.. mana tau abg2 semua ada lobang2 lagi murah..

  7. #187
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    Last planet from the sun
    Posts
    2,822

    Default

    Sudah balik makan malam......best bagus....!

  8. #188
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    Last planet from the sun
    Posts
    2,822

    Default

    Mana semua bradder.........??????

  9. #189
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Planet Eropagnis
    Posts
    2,944

    Default

    Quote Originally Posted by Pro Image
    Hi thought of starting a new thread for Malaysians, Indonesians and Singaporeans who loves to communicate in Malaysian and Indonesian language! Also want to know who are the fellow Malaysians and Indonesians....

    Welcome......

    Selamat Datang semua member CS.........

    Saya Danny dari Malaysia.....haha!
    Hmm... How come suddenly start this kinda thread?

    Lu orang Malaysia ka? Ku bukan orang Malaysia, tetapi bila lu bercakap bahasa Melayu dan Indonesia, saya faham. Tetapi, jika kamu mahu saya cakap, tak boleh... putus-putus sikit

    Apa bahasa kamu pun faham?

  10. #190
    Moderator nightwolf75's Avatar
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    really MORE diaper changes
    Posts
    17,839
    Blog Entries
    1

    Default

    Quote Originally Posted by jsbn
    Hmm... How come suddenly start this kinda thread?

    Lu orang Malaysia ka? Ku bukan orang Malaysia, tetapi bila lu bercakap bahasa Melayu dan Indonesia, saya faham. Tetapi, jika kamu mahu saya cakap, tak boleh... putus-putus sikit

    Apa bahasa kamu pun faham?
    kawan, saya sama sama. saya bukan orang melayu, tapi tahu sedikit sedikit bahasa melayu. tetapi, saya tak tahu cakap bahasa melayu... minta maaf...
    If Life worked on auto mode then manual mode for photography would have never existed. ― Deeksha Mittal

  11. #191
    ClubSNAP Admin Darren's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Melbourne
    Posts
    8,510
    Blog Entries
    2

    Default

    Quote Originally Posted by Pro Image
    Dari Malaysia. Saya berlahir di JB tapi sekarang sudah pindah ke Kuala Lumpur......
    Sudah tentu bang Danny dah lupa bagaimana nak gunakan Bahasa Malaysia kerana lelaki tak boleh berlahir tetapi kalau guna dilahir baru betul.

    hehehehe ...

    Semoga kita semua boleh berkongsi pengetahuan dalam ilmu fotografi di ClubSNAP walaubagaimanapun dari Indonesia, Malaysia atau Singapura (atau dari negara-negara yang lain).

  12. #192
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    Last planet from the sun
    Posts
    2,822

    Default

    Quote Originally Posted by jsbn
    Hmm... How come suddenly start this kinda thread?

    Lu orang Malaysia ka? Ku bukan orang Malaysia, tetapi bila lu bercakap bahasa Melayu dan Indonesia, saya faham. Tetapi, jika kamu mahu saya cakap, tak boleh... putus-putus sikit

    Apa bahasa kamu pun faham?
    Reason for starting this thread is to find out who are the CS members that commune in Bahasa Malaysia n Indonesia.

    We are living in the multi cultural country. So it's good that we can speak their lingo too. Why only stick to Mandarin and English. Look at LKY, he can speak at least 3 major Languages......Malay, English and Mandarin. Haha....

    Even Darren is multi lingual......impress sial....!
    Last edited by Pro Image; 4th May 2005 at 09:54 PM.

  13. #193
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    Last planet from the sun
    Posts
    2,822

    Default

    Quote Originally Posted by Darren
    Sudah tentu bang Danny dah lupa bagaimana nak gunakan Bahasa Malaysia kerana lelaki tak boleh berlahir tetapi kalau guna dilahir baru betul.

    hehehehe ...

    Semoga kita semua boleh berkongsi pengetahuan dalam ilmu fotografi di ClubSNAP walaubagaimanapun dari Indonesia, Malaysia atau Singapura (atau dari negara-negara yang lain).
    Abang Darren,

    Sudah lama tidak bercakap Bahasa Malaysia, tentu sekali yang saya sudah lupa. Terima kasih sekali lagi Abang Darren untuk menunjuk adik Pro Image Bahasa Malaysia yang betul........

  14. #194
    ClubSNAP Admin Darren's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Melbourne
    Posts
    8,510
    Blog Entries
    2

    Default

    Quote Originally Posted by Pro Image
    Even Darren is multi lingual......impress sial....!
    Sebab saya pun dari Malaysia sekarang bekerja di Singapura, tapi sudah lama tak guna Bahasa Malaysia, lebih handal dalam bahasa Inggeris. Dan tak boleh guna 'slang-slang' tapi guna Bahasa cara "old-skool".

  15. #195
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    Last planet from the sun
    Posts
    2,822

    Default

    Quote Originally Posted by Darren
    Sebab saya pun dari Malaysia sekarang bekerja di Singapura, tapi sudah lama tak guna Bahasa Malaysia, lebih handal dalam bahasa Inggeris. Dan tak boleh guna 'slang-slang' tapi guna Bahasa cara "old-skool".
    Abang Darren dari Malaysia juga? Tinggal di mana?

  16. #196
    Moderator nightwolf75's Avatar
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    really MORE diaper changes
    Posts
    17,839
    Blog Entries
    1

    Default

    Quote Originally Posted by Pro Image
    Reason for starting this thread is to find out who are the CS members that commune in Bahasa Malaysia n Indonesia.

    We are living in the multi cultural country. So it's good that we can speak their lingo too. Why only stick to Mandarin and English. Look at LKY, he can speak at least 3 major Languages......Malay, English and Mandarin. Haha....

    Even Darren is multi lingual......impress sial....!
    betul, tuan. jangan lupa. bahasa melayu ialah bahasa rasmi dalam singapura. (man... i hope i got it right... )
    If Life worked on auto mode then manual mode for photography would have never existed. ― Deeksha Mittal

  17. #197
    ClubSNAP Admin Darren's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Melbourne
    Posts
    8,510
    Blog Entries
    2

    Default

    Quote Originally Posted by Pro Image
    Abang Darren dari Malaysia juga? Tinggal di mana?
    Tempat lahir saya di Petaling Jaya SS2. Tapi saya pindah ke Singapura pada tahun 2000.

  18. #198
    Member
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    East Coast
    Posts
    247

    Default

    Selamat sejahtera kekawan sekelian. Saya Eddie dari Kampar, Perak. Sudah 15 tahun bermastautin di Singapura.

  19. #199
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    Last planet from the sun
    Posts
    2,822

    Default

    Quote Originally Posted by Darren
    Tempat lahir saya di Petaling Jaya SS2. Tapi saya pindah ke Singapura pada tahun 2000.
    Wow! Tahun 1984-1986 saya tinggal di SS 2/22!

    Sekarang saya tinggal di USJ 18

    Abang Darren masih ada rumah di SS 2?

    Sekolah saya SEA PARK = GANGSTER SCHOOL!!!!

  20. #200

    Default

    Saya PakChik Chong.

    Tempat lahir Telok Anson (Oops! Sekarang Teluk Intan, PeraK).

    Sudah stay Singapura 35.5 tahun! Tapi still warga Malaysia!

    (Now u understand why my Malay so koyak!)

Page 10 of 97 FirstFirst ... 58910111215203560 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •