Page 16 of 27 FirstFirst ... 61114151617182126 ... LastLast
Results 301 to 320 of 535

Thread: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

  1. #301

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Can! I remember both of you have gf who is into photography too right? Can ask them along too! Should be nice shooting stuff like Xmas tree with love ones. But about date.... Hmm christmas eve I wanna buy tripod maybe after buy can straight go shoot or some other days :P also must see when you all free.

  2. #302
    Moderator rhino123's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    NA
    Posts
    5,247

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by Halfgeek View Post
    Can! I remember both of you have gf who is into photography too right? Can ask them along too! Should be nice shooting stuff like Xmas tree with love ones. But about date.... Hmm christmas eve I wanna buy tripod maybe after buy can straight go shoot or some other days :P also must see when you all free.
    Me... I have no girlfriend... hahahaha... lonely old man
    I am not a photographer, just someone who happened to have a couple of cameras.
    My lousy shots

  3. #303
    Member Csboi's Avatar
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    Pulau Ubin
    Posts
    989

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by Halfgeek View Post
    Can! I remember both of you have gf who is into photography too right? Can ask them along too! Should be nice shooting stuff like Xmas tree with love ones. But about date.... Hmm christmas eve I wanna buy tripod maybe after buy can straight go shoot or some other days :P also must see when you all free.
    Hahaha no leh, lonely too.
    Cheap lenses are not good AND Good lenses are not cheap!

  4. #304
    Senior Member luckyorange's Avatar
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Ang Mo Kio
    Posts
    2,843
    Blog Entries
    1

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by rhino123 View Post
    Me... I have no girlfriend... hahahaha... lonely old man
    Bro, no worry =). u got taykt n me
    Lousy de My Flickr

  5. #305
    Moderator rhino123's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    NA
    Posts
    5,247

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by luckyorange View Post
    Bro, no worry =). u got taykt n me
    Hahahaha... true. Next time we organise a shoot at the barrage again, hopefully no rain this time round... Call Canonmono along too. Hahahaha.
    I am not a photographer, just someone who happened to have a couple of cameras.
    My lousy shots

  6. #306
    Member Csboi's Avatar
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    Pulau Ubin
    Posts
    989

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Hahaha looks like only me alone, Halfgeek, you want to be with me? HAHA
    Cheap lenses are not good AND Good lenses are not cheap!

  7. #307
    Moderator
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Somewhere
    Posts
    3,443

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by Csboi View Post
    Hahaha looks like only me alone, Halfgeek, you want to be with me? HAHA
    I don't mind joining if it's after new year
    Too many great equipments but too little quality photos. [My Flickr] | [My Blog]

  8. #308

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by Csboi View Post
    Hahaha looks like only me alone, Halfgeek, you want to be with me? HAHA
    lol


    Quote Originally Posted by rhino123 View Post
    Me... I have no girlfriend... hahahaha... lonely old man
    Quote Originally Posted by SkyStrike View Post
    I don't mind joining if it's after new year

    Find day lo go out tgt shoot pictures weird thou I rmb one of you got gf de. We can form Bachelor's club liao
    Last edited by Halfgeek; 5th December 2011 at 04:01 PM.

  9. #309
    Senior Member luckyorange's Avatar
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Ang Mo Kio
    Posts
    2,843
    Blog Entries
    1

    Default

    Quote Originally Posted by Halfgeek

    lol

    Find day lo go out tgt
    Well marina barrage is a good place to go shooting
    Lousy de My Flickr

  10. #310
    Moderator
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Somewhere
    Posts
    3,443

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by Halfgeek View Post
    Find day lo go out tgt shoot pictures weird thou I rmb one of you got gf de. We can form Bachelor's club liao
    Confirm not me....still "unwanted"
    Too many great equipments but too little quality photos. [My Flickr] | [My Blog]

  11. #311
    Member Csboi's Avatar
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    Pulau Ubin
    Posts
    989

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by SkyStrike View Post
    I don't mind joining if it's after new year
    Hahaha must see if I got time to shoot a not. HAHA
    Cheap lenses are not good AND Good lenses are not cheap!

  12. #312
    Member Csboi's Avatar
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    Pulau Ubin
    Posts
    989

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by luckyorange View Post
    Well marina barrage is a good place to go shooting
    And pinic with kite flying
    Cheap lenses are not good AND Good lenses are not cheap!

  13. #313
    Moderator rhino123's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    NA
    Posts
    5,247

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by Halfgeek View Post
    lol
    Find day lo go out tgt shoot pictures weird thou I rmb one of you got gf de. We can form Bachelor's club liao
    Don't know why, whenever someone mention bachelor club, this movie popped into my mind - Hangover and Hangover 2

    and it is a hilarious movie, hope if we go out to shoot, this thing don't happen to us...
    I am not a photographer, just someone who happened to have a couple of cameras.
    My lousy shots

  14. #314

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by rhino123 View Post
    and it is a hilarious movie, hope if we go out to shoot, this thing don't happen to us...
    Idea~! as long as I'm not the one kena kidnap by a Chinese gay gangsta or the one whose tooth is broken I'm good to go


    Quote Originally Posted by Csboi View Post
    Hahaha must see if I got time to shoot a not. HAHA
    Quote Originally Posted by luckyorange View Post
    Well marina barrage is a good place to go shooting
    Quote Originally Posted by SkyStrike View Post
    Confirm not me....still "unwanted"
    Yea starting on Xmas will try to ask and find one day we all free den can have "brotherhood shooting session" lol. I'll be very quiet on street photography thou
    Last edited by Halfgeek; 5th December 2011 at 04:42 PM.

  15. #315
    Member Csboi's Avatar
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    Pulau Ubin
    Posts
    989

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by Halfgeek View Post
    Idea~! as long as I'm not the one kena kidnap by a Chinese gay gangsta or the one whose tooth is broken I'm good to go






    Yea starting on Xmas will try to ask and find one day we all free den can have "brotherhood shooting session" lol. I'll be very quiet on street photography thou
    Hahaha I will be quiet throughout the whole session. Trying to listen and learn as much as I can. I also got nothing to share. Lol
    Cheap lenses are not good AND Good lenses are not cheap!

  16. #316
    Moderator
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Somewhere
    Posts
    3,443

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by Halfgeek View Post
    Yea starting on Xmas will try to ask and find one day we all free den can have "brotherhood shooting session" lol. I'll be very quiet on street photography thou
    Quote Originally Posted by Csboi View Post
    Hahaha I will be quiet throughout the whole session. Trying to listen and learn as much as I can. I also got nothing to share. Lol

    Drats, This will be a quiet session....cos I got nothing much to share too...
    Too many great equipments but too little quality photos. [My Flickr] | [My Blog]

  17. #317
    Member
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Singapore, Singapore, Singapor
    Posts
    179

    Default

    Quote Originally Posted by Halfgeek

    I 12th dec go reservist 23th than finish

    But on weekends I think shd be ok, must see time also. Christmas time can go shoot different kind of Christmas tree

    Ok I will try. Thanks Grr I cant wait till 18 pay come get a tripod.
    I'm reservist on that day too.. Guess we r from the same camp
    Equipment: D7000 - 18-55 - 55-200 - 50mm 1.8d - 30L Cabinet

  18. #318
    Member Csboi's Avatar
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    Pulau Ubin
    Posts
    989

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by SkyStrike View Post
    Drats, This will be a quiet session....cos I got nothing much to share too...
    Hahah nvm, bring your 10-22 to self-poison can already. Hahaha
    Cheap lenses are not good AND Good lenses are not cheap!

  19. #319
    Moderator
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Somewhere
    Posts
    3,443

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by Csboi View Post
    Hahah nvm, bring your 10-22 to self-poison can already. Hahaha
    yes..it can be very poisonous. My friend (landscape type) who have yet to get a DSLR, I showed him my 10-22, he started "drooling"
    Too many great equipments but too little quality photos. [My Flickr] | [My Blog]

  20. #320
    Member Csboi's Avatar
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    Pulau Ubin
    Posts
    989

    Default Re: Advice for almost zero knowledge on camera/photography dude (me)

    Quote Originally Posted by SkyStrike View Post
    yes..it can be very poisonous. My friend (landscape type) who have yet to get a DSLR, I showed him my 10-22, he started "drooling"
    Hahaha wah that's indeed the most lethal poison! Hahaha if one day we really go for some shooting outing, I will remember to bring antidote
    Cheap lenses are not good AND Good lenses are not cheap!

Page 16 of 27 FirstFirst ... 61114151617182126 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •